تاریخ ارسال : ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت : 1:24 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

چاپ کتاب امپراتور و دزدان دریایی به قلم دکتر مهدی عباسزاده فتح آبادی نویسنده خوش قلم سیریزی


به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز: کتاب جدید دکتر عباس زاده نویسنده ی گرامی سیریزی به چاپ رسید.
نام کتاب :امپراطور ودزدان دریایی
نام نویسنده:دکتر مهدی عباس زاده فتح آبادی
محل تولد :دهستان سیریززرند
سال چاپ : ١٣٩٧
تعدادصفحات :۳۴۰
نشر :انتشارات پیام مصطفی
تیراژ :۱۰۰۰
کتاب امپراطور و دزدان دریایی ماجرای واقعی روابط ایالات متحده آمریکا و القاعده است. هدف اصلی کتاب بررسی عوامل موثر در شکل گیری تروریسم القاعده است. نویسنده ابتدا عوامل فرعی مانند ایدئولوژی بنیادگرایی اسلامی و جنگ شوروی علیه افغانستان و جهانی شدن فرهنگ غربی مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب به دنبال پاسخ به این سوال است که چرا اعضای القاعده به ترور علیه ایالات متحده آمریکا می پردازند. در خصوص عنوان کتاب نویسنده از نقل قولی از داستان سنت آگوستین تحت عنوان امپراطور و دزد دریایی استفاده کرده که در یکی از آثار نوام چامسکی نقل شده است. در بخش دوم به علت اصلی تروریسم القاعده یعنی سیاست آمریکا در خاورمیانه شامل حمایت از اسراییل و حمایت از رژیم های اقتدارگرا و نظامی گری آمریکا در خاورمیانه به ویژه حضور نظامی در منطقه خلیج فارس بعد از جنگ عراق می پردازد.
موارد بالا در قالب سه فصل در بخش اول بررسی شده است.
کتاب از طریق روش تحلیل محتوای کیفی و یا بررسی محتوای اسناد دست اول مربوط به القاعده مانند بیانیه ها ، مصاحبه ها و اعلامیه های آنها به تحلیل ریشه های تروریسم القاعده می پردازد.
کتاب مذکور حاصل تلاش بیش از یک سال نویسنده به صورت مداوم و مطالعه بیش از یک صد منبع که عمدتا خارجی می باشد.
داستان از این قرار است که اسکندر در یکی از کشورگشایی های خود به دزدان دریایی بر می خورد و پس از دستگیری آنها از یکی از آنها می پرسد شما چطور جرات می کنید در دریا ایجاد ناامنی و وحشت کنید؟دزد دریایی متقابلا از اسکندر می پرسد شما چطور جرات می کنید که جهان را عرصه تاخت و تاز قرار دهید؟ و در ادامه دزد می گوید کار ما یکی است اما چون ما با تعداد کم این کار را انجام می دهیم به ما می گویند دزد اما شما چون با ناوگان عظیم دریایی این کار را می کنید به شما می گویند امپراطور
این اثر دارای ۳۴۰ صفحه است و در نگارش آن حدود یکصد و سی منبع فارسی و لاتین مورد استفاده قرار گرفته است.
آثار دیگری که از قلم دکتر عباس زاده که قبلا به نگارش و به رشته ی تحریر درآمده و چاپ شده اند عبارتند از:
_ پایان طبیعت
_ شیوه طرح و نگارش مقاله علمی

مطالب مرتبط

دیدگاه شما