تاریخ ارسال : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت : 5:14 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

افتتاح اینترنت پرسرعت همراه منطقه سیریز با تکنولوژی ۲G/4G با اعتبار ۷ میلیارد ریال

 

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز،صبح امروز  با حضور حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان، مسعود الهامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اباذری مدیرکل ارتباطات زیرساخت و علیرضا اکبری مدیرکل پست استان کرمان، علی صادق زاده فرماندار و میثم ترابی بخشدار یزدان آباد، خاندانی رئیس مخابرات و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان، افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان در منطقه سیریز  برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا مهندس حمزه ابراهیمی رئیس شورای شهر سیریز ضمن عرض خیر مقدم خدمت همه مدعوین محترم در به  تاریخچه مخابرات در منطقه و روند پیشرفت و توسعه آن با توجه به پیگیری ها و نامه نگاری انجام شده از خطوط تلفن ثابت ،خطوط اینترنت پرسرعت خانگی ای دی اس ال و نصب دکل ایرانسل و اینترنت) ۲g و ارتقا به ۳gو ۴  (گزارشی را  ارائه کرد و در ادامه گفت  اکنون هم که دهستان سیریز به شهر تبدیل شده با پیگیری‌های مستمر از طریق آقای دکتر امیری و مدیر کل محترم ارتباطات آقای مهندس الهامی و دیگر دوستان در مجموعه مخابرات استان کرمان و همچنین پیگیری‌های معاون ارتباطات روستایی وزیر، آقای ترابیان شاهد افتتاح نسل چهارم اینترنت همراه اول هستیم که جای بسی خوشحالی است.

وی افزود از مدت‌ها قبل شورای اسلامی با نامه نگاری ها و پیگیری های حضوری همگام با توسعه فناوری اطلاعات و با توجه به اینکه زرند در کریدور زمینی و ریلی شمال-جنوب واقع شده است (که قطعاً سبب توسعه خواهد بود) گشودن دروازه انتقال پرسرعت داده و دیتا از طریق ارتباطات همراه را مورد توجه قرار داد و در دست پیگیری داشت و بالاخره امروز به بار نشست که علاوه بر توسعه شهر سیریز سبب توسعه بخش یزدان آباد و در نهایت شهرستان زرند خواهد شد .

وی همچنین در ادامه به  برخی از  مشکلات نظیر ضعف آنتن دهی و دریافت اینترنت در برخی از نقاط  از جمله ایستگاه راه آهن، معدن سادات و همچنین نقاطی در محدوده شهر پرداخت  و از آقای مهندس الهامی خواستار  پیگیری این  موارد شدند .

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در مراسم افتتاحیه  سایت ۴g  همراه اول سیریز : این طرح ها در قالب بهره مندی همزمان ۱۳ روستا از خدمات شبکه تلفن همراه و تامین دسترسی تعداد ۵۹ روستا به شبکه تلفن ثابت با اعتبار بیش از ۴۸ میلیارد ریال در شهرستان زرند میباشد.

مسعود الهامی همچنین در ادامه از اتمام عملیات اجرایی پروژه توسعه فیبر نوری مسیر راور_زرند به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی تصریح کرد: این طرح ها به صورت نمادین همزمان با افتتاح اینترنت پرسرعت همراه منطقه سیریز زرند با تکنولوژی۲G/4G   با اعتبار ۷ میلیارد ریال و شعاع پوشش بیش از ۱۰ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفتند.

دکتر امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شریف کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان زرند اظهار داشت: از گذشته مشکلات عدیده ای درحوزه ارتباطات و مخابرات منطقه سیریز زرند داشته ایم و به تبع آن دغدغه ها و شکایات مردمی به وجود آمده بود.

امروز با همت مسئولین استانی و شهرستانی، روز بسیار میمونی است برای شهرستان خصوصا منطقه سیریز زرند در راستای توسعه فراگیر و شکوفایی زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات زرند است.

خوشبختانه گستره ی زیرساخت های ارتباطی شهرستان زرند از سمت خانوک به سمت شهرستان بافق تا حدود بسیار زیادی تکمیل شده و قابل قبول است.

 

وی در ادامه بیان کرد: بعد از برق و آب، مخابرات و دیتا مایه حیات و یکی از مولفه های بسیار مهم توسعه ای هر جامعه میباشد.کشور های پیشرفته فاقد منابع نفتی، از محل فناوری اطلاعات و ارتباطات درآمدزایی بسیار هنگفتی دارند ولی متاسفانه فرهنگ سازی استفاده صحیح از اینترنت در کشور ما فرهنگ سازی گسترده نشده است و فضای مجازی در کنار کاربردهای درست و صحیح آن، محلی برای گناه، تهمت و تشویش اذهان عمومی شده است.

دکتر امیری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص شهر شدن سیریز عنوان کرد :با توجه به موافقت هیئت وزیران با شهر شدن دهستان سیریز، هر چه سریعتر باید شهرداری سیریز افتتاح و اقدامات عمرانی شهر با قدرت و رو به جلو انجام شود.

وی در ادامه باین کرد : تسریع در روند تکمیل پروژه باند دوم زرندسیریزبافق با تزریق منابع و بودجه جدید با توجه به سفر اخیر دکتر رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه به زرند و بازدید ایشان از این پروژه، در دستور کار قرار دارد.

مجمع نمایندگان استان جهت مدیریت تاخیرهای زیاد قطار و هواپیمایی مسیر کرمان_تهران و کنترل قیمت بلیط آن، همت جدی دارد و در روزهای اخیر جلسه ای با این محوریت و با حضور استاندار کرمان با وزیر راه و شهرسازی در تهران داشته ایم.

 

همچنین رئیس مجمع نمایندگان در خصوص توسعه منطقه سیریز عنوان کرد: در کنار معادن سنگ آهن سادات سیریز، تا پایان سالجاری کارخانه در حال احداث کنستانتره سیریز زرند از سوی مجتمع صنعت و معدن ذوب آهن جنوبشرق ایرانیان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و پس از آن طرح احداث کارخانه های گندله، آهن اسفنجی و تولید شمش فولاد از سوی این شرکت در دستور کار جدی قرار دارد که شاهد تحول عظیمی در بحث صنعت و معدن منطقه سیریز خواهیم بود.

در پایان مراسم  مهندس ابراهیمی  رئیس شورای شهر سیریزدر خصوص قدر دانی از زحمات بی وقفه دکتر امیری  عنوان کرد : دکتر امیری یک چهره شناخته شده و با اعتبار در سطح کشور است و نیاز به تعریف و تمجید ندارد اما وظیفه اخلاقی خود می دانم تا از طرف مردم شهر سیریز و دیگر دوستانم در شورای اسلامی از زحمات بی‌وقفه آقای دکتر امیری و ارتباطات مستمر ایشان با شورا و مردم بابت پیگیری امور شهر و مردم صمیمانه تشکر کنم.

وی همچنین افزود ؛حضور ۲۰ساله(۵دوره متوالی) آقای دکتر امیری در مجلس شورای اسلامی از ایشان یک تخصص دکترای نمایندگی ساخته است و وظیفه شناسی ایشان و مطرح بودن ایشان در سطح کشور و دیگر ویژگی‌ها ،از او یک سرمایه اجتماعی گرانبها برای شهرستان زرند  و استان کرمان ایجاد کرده است و همین امر باعث ارتقای سطح جایگاه نمایندگی شهرستان زرند در مجلس شورای اسلامی در بین دیگر مناطق  کشور شده است .

مطالب مرتبط

دیدگاه شما