تاریخ ارسال : ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت : 4:44 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

ساختمان شهرداری سیریز افتتاح ومحمود ابراهیمی به عنوان اولین شهردار سیریز معرفی شد .

با افتتاح و بهره برداری از ساختمان شهرداری سیریز، دهستان سیریز به شهر ارتقا یافت.

🔹به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ، طی آیینی با حضور دکتر مهدی علیزاده مدیرکل پشتیبانی و تجهیزات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علی شهسواری سرپرست امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کرمان، علی صادق زاده فرماندار و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان، ضمن افتتاح ساختمان شهرداری سیریز، محمود ابراهیمی سیریزی بعنوان اولین شهردار سیریز معرفی شد.

در آغاز مراسم حمزه ابراهیمی رئیس شورای شهر سیریز ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین به موقعیت جغرافیایی ، اقتصادی و درآمدی منطقه پرداخت و گفت : با توجه تجمیع ۶ روستا و شهر شدن سیریز طبیعتا با مقایسه شهر تازه تاسیس سیریز با شهرهای بزرگ و همجوار؛ توقعاتی از شهرداری و شورای شهر در بحث خدمات شهری به وجود می آید . با توجه به تکانه های سیاسی و اقتصادی در جهان و کشور و تحریم ها؛ و ثابت بودن کمک های دولتی در طول سال به شهرداری ها و دهیاری و از طرفی با توجه به اوضاع کنونی تورم و افزایش قیمت ها قدرت هزینه کرد و خدمات شهری پایین خواهد آمد و توقعاتی که مردم از حوزه شهری دارند طبیعتا با توجه به معضلات گرانی شاید نتوانیم آنطورکه تصور می شود خدمات رسانی کنیم؛ لذا از مدیر کل محترم پشتیبانی و تجهیزات شهرداری ها و دهیاری تقاضا داریم نگاه ویژه ای به این منطقه در بحث اعتبارات و ماشین آلات داشته باشند تا بتوانیم در حد توان به مردم منطقه خدمت رسانی کنیم .

در ادامه ی مراسم صادق زاده فرماندار محترم شهرستان زرند در بحث ارتقای دهستان سیریز به شهر گفت: پرونده ارتقای دهستان سیریز از توابع بخش یزدان آباد به شهر، از سال ۹۵ در دستور کار جدی فرمانداری، نماینده سابق مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و بخشداری یزدان آباد قرار داشت که سرانجام در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۷، با تصویب هیئت وزیران این ارتقا صورت گرفت و امروز با افتتاح ساختمان شهرداری سیریز، عملا دهستان سیریز به صورت رسمی به عنوان شهر سیریز اعلام می‌‏گردد.

صادق زاده با بیان اینکه توسعه و آبادانی هر منطقه در سایه تعامل و همکاری مردم و مسئولین آن منطقه است، افزود: امروز این اتفاق میمون و مبارک را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات بهتر و بیشتر برای سیریز بعنوان یک شهر، شاهد رونق همه جانبه و رشد و تعالی کیفیت زندگی و معیشت مردم و اهالی این منطقه باشیم.

علیزاده مدیر کل محترم تجهیزات و پشتیبانی سازمان شهرداری ها ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام رضا (ع) و روز شهرداری و دهیاری ها گفت: بسیار خوشحالم در این روز در جمع مردم استان کرمان ؛ دیار سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی حضور دارم و در ادامه ی صحبت های خود خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر توصیه کرد ؛قوانین مدیریت شهری را مطالعه و آگاهی پیدا کنند .

وی در ادامه بیان کرد : شهرداری یک نهاد حقوقی غیر دولتی است و شهرداری باید هزینه و درآمد زایی کند تا کمترین وابستگی به دولت را داشته باشد .

عیلزاده گفت: در بحث روستا یک روحیه تعامل ،وحدت و هم دلی در روستاییان کشور وجود دارد امیدواریم در بحث شهر شدن این منطقه نیز این روحیه باقی بماند و توقعات مردم در ابتدای تاسیس شهرداری شهر گونه نباشد؛ قطعا شهر شدن هزینه هایی دارد.

مدیر کل تجهیزات و پشتیبانی سازمان شهرداری ها ضمن تایید صحبت های ریس شورای شهر در ادامه گفت: در حال حاضر ما در کشور بالغ بر ۳۷ هزار دهیاری و ۱۲۰۰ شهرداری داریم که به همه باید مدیریت و خدمات رسانی کنیم و با توجه اوضاع کنونی کاری سخت و دشوار است و ما نیز در بحث دولتی تا جایی که بتوانیم به این منطقه کمک خواهیم کرد.

وی در بحث بودجه ۳.۵ میلیاردی شهرداری سیریز گفت: به این معنا نیست که دولت بودجه را به شهرداری خواهد داد ؛ بلکه شهرداری باید هزینه کند و درآمد پایدار ایجاد کند و البته دولت نیز با توجه به درجات شهرداری در بحث اعتبارات کمک خواهد کرد .

مدیر کل تجهیزات و پشتیبانی سازمان شهرداری و دهیاری ها در بحث کمک های دولتی افزود : ما در بحث دولتی مبلغ ۱ میلیاردی به صورت وام ۴درصد و همچنین در بودجه سال۹۹ در بحث ماشین آلات و هزینه جاری نیز کمک خواهیم کرد

در پایان ساختمان شهرداری و ۴۳۰۰۰مترمربع آسفالت نیزازاعتبارات دهیاریهای دهستان سیریز باهزینه ای بالغ بر ۳۰میلیاردریال افتتاح گردید.

 

مطالب مرتبط

  • ماشاءالله شمس الدینی دهنوی ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۶:۳۸ ب٫ظ - پاسخ دادن

    بسم الله الرحمن الرحیم:
    سلامُ علیکم
    صمن عرض سلام،تبریک خسته نباشید، ان شاءالله.
    به برادر گرامی جناب ابراهیمی.
    یکی از بخش های درآمدی شهرداریها اخد عوارز است.
    روزاته جه مبلغ، چه مقدار بار از سیریز ترانزیت میشود.
    چه مقدار از ذخایرملی و خدادادی از(معدن سادات) خارج وصادر میشود، اگر طبق قانون حتی درصدی ازمالیاتش اخذ شود، گوشه ای ازنقدینگی شهرداری تامین خواهد شد.جناب مهندس شجاع هم که ماشاءاله مردی دست ودل باز،سخامند ودارای اختیارات تام میباشند.چناچه محبت کنند کمی به فکر رفاه،آیادانی سیریز باشند،که صد البته باعث اعتبار هم جناحی هاشون خواهد بود. بهتر ازآن است که کار سیاستی کنند ،دوچونه ای وجهار جونه ای افراد خاص سفارشی را تقویت کنند.دنیا محل گدر است کمی هم به فکر خدا وآخرت خود باشی. دُلا خنس ودکاتش راهم اگر بمردازند، سیزیز هم گر کربلا نشود، بافق میشوددالسلام علیکم ورخمه اللهِ وبرکاه

    (0)(1)
  • دیدگاه شما