تاریخ ارسال : ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت : 10:12 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

سوگواره “بصیرت عاشورایی” متفاوت تر از هرسال در “آستان مقدس امامزاده جعفر(ع)و در جوار گلزار شهدا سیریز برگزار می گردد

 

 

✔️پرتال اطلاع رسانی سیریز:سیف الله ابراهیمی مسئول فرهنگی امامزاده جعفر(ع) با توجه به فرارسیدن روز عاشورا و سنت دیرینه حضور هیئات عزاداری در جوار امامزاده(ع)وگلزارشهدا، شرایط امسال را با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیار حساس دانست و از مسئولین هیئت ها و مداحان بزرگوار خواست تا با عنایت به اجرای دقیق شیوه نامه ها با مسئولین فرهنگی و خدام امامزاده (ع) همکاری نمایند و موارد ذیل را رعایت نمایند:

▪️۱.عزاداری فقط در قالب زنجیرزنی با رعایت فاصله (۲متر) از محل ورودی امامزاده برگزار می شود ، زنجیرها باید از قبل در اختیار اعضای هیئت قرار گرفته و توسط شخص ضدعفونی گردد.

▪️۲.از آوردن طبل،سنج، علم و سایر ادوات که به دلیل خستگی فرد بین عزاداران دست به دست می شود جدا خودداری نمائید.

▪️۳.همه افراد باید ماسک داشته باشند و افرادی که ماسک ندارند از حضور در بین زنجیرزنان پرهیز نمایند.( مسئولیت اجرای دقیق این مورد بعهده مسئول هیئت می باشد)

▪️۴. دسته روی هیئت ها از مساجد به سمت امامزاده ممنوع است و اعضای هیئت ها باید در ساعت مشخص در فضای باز امامزاده با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حاضر شوند.

▪️۴.عزاداری با همکاری مداحان بزرگوار بصورت مختصر و تنها در فضای باز امامزاده برگزار می گردد ؛ برای جلوگیری از اجتماع افراد در جوار ضریح مقدس ، درب امامزاده (ع)کمافی السابق بسته خواهد بود.

▪️۶.هیچ موکب پذیرایی در امامزاده وجود نداشته و توصیه می شود خواهران محترمه آب معدنی و بهداشتی سالم برای کودکان خردسال به همراه داشته باشند.

▪️۷.به والدین محترم توصیه می نمائیم از فرزندان خود غفلت نکرده و آنها را بدون ماسک در تجمع هیئت ها رها نکنند.

▪️ ابراهیمی در پایان اظهار داشت: نباید اجازه دهیم روزهای تاسوعا و عاشورا به دلیل سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط ما، خدای ناکرده عامل شیوع کرونا شویم که یقینا آنچه اهلبیت(ع) از ما می خواهند ، حفظ سلامتی خود و همنوعان بویژه عزاداران حسینی میباشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما