تاریخ ارسال : ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت : 3:56 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

رزمنده و راوی هشت سال دفاع مقدس در یادواره شهدای سیریز گفت: شهیدان افتخارات ملی ما هستند و شهدای یک شهر و دیار نه فقط متعلق به آن شهر، بلکه متعلق به جهان اسلام اند.

 

 

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز: همزمان با ایام ماه محرم و مجلس عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا اعبدالله الحسین یاد و خاطره ی شهدای والامقام شهر سیریز در حسینه قلعه شهر سیریز برگزار می شود.

این مراسم از سه شنبه ۱۱شهریورماه شروع و تا ۱۶این ماه ادامه دارد . شب گذشته به عنوان شب اصلیو  یادواره با سخنرانی خطیب توانا دکتر سید محسن حسینی و روایتگری سردار حاج حسین کاجی همراه بود .

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن حسینی در یادواره شهدای سیریز به ویژگی های اصحاب حضرت اباعبدالله الحسین (ع)برترین ویژگی را دستیابی و رسیدن به یقین دانست .

حجت الاسلام حسینی در ادامه به یاران امام حسین و وفاداری آنان پرداخت و گفت : یکی از اصحاب نازنین حضرت اباعبدالله (ع)بریر بن خضیر، خصوصیت ایشان این بود که نسبت به هدفشان و وجود مقدس امام حسین (ع)بصیرت کامل داشتند. به نحوی که جناب بریر در مناظره ای که با یزید بن معقل در روز عاشورا نمود در انتها یزید بن معقل را به مباهله دعوت کرد و گفت: «بیا تا با هم مباهله کنیم و از خدا بخواهیم هر آن کس که بر حق است او را پیروز گرداند» و سپس با یزید بن معقل جنگی نمود و در انتها او را به درک واصل کرد و حقانیت خود را به اثبات رساند.

در ادامه راوی دفاع مقدس در بین مردم شهید پرور سیریز گفت: امروز ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم تا عظمت ،شکوه، ایثار و اخلاص را مرور کنیم ؛ یاد و خاطره ی شهدا مایه برکت است.

کاجی سپس به نقش شهدای منطقه سیریز پرداخت و افزود: جوانان سیریز خالصانه پا به میدان گذاشتند و در جبهه‌های مقاومت حضور یافتند؛ عملکرد آن‌ها و دیگر شهدا در جبهه معادلات نظام دنیا را برهم زد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : هرکس با آل علی در افتاد برافتاد و رسانه‌های دنیا مشاهده کردند چگونه بسیجیان ما در سنین کم بزرگان رژیم بعث را تحقیر کردند.
این روایتگر تفحص ادامه داد: ما با چشمانمان دیدیم صدام چگونه تحقیر شد و قبر امروز صدام گویای همه چیز است، اما امروز ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار به سر می برد و جوانان ما که شهید شده اند به عنوان امامزادگان عشق قلمداد می شوند. شهیدان افتخارات ملی ما هستند و شهدای یک شهر و دیار نه فقط متعلق به آن شهر، بلکه متعلق به جهان اسلام اند.
ایشان همچنین اظهار داشت : خدای متعال در قرآن کریم توجّه ویژه ای به شهید و مقام شهدا داشته و حتّی در چندین آیه از قرآن فرموده اند که شهدا زنده اند و مبادا کسانی را که در راه خدا کشته شده اند را مرده خطاب کنید.

وی شهدا را در زندگی امروز حاضر و ناظر دانست و ضمن بیان خاطرات فراوان از حضور عینی شهدا در زندگی فرزندان، دوستان و آشنایان و حتی افرادی که هیچ‌گونه سابقه آشنایی با آنها نداشته اند به کرامات مختلف شهدا در زندگانی نزدیکانشان اشاره کرد.

در پایان برنامه از خانواده های معزز شهدا تجلیل شد

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما