تاریخ ارسال : ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت : 9:04 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

*مرمت، احیا و مراقبت از آثار تاریخی و تمدنی جزو ضرورت‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه، نیاز مبرم جامعه امروز و پشتوانه‌سازی برای نسل فردا است*

 

*مرمت، احیا و مراقبت از آثار تاریخی و تمدنی جزو ضرورت‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه، نیاز مبرم جامعه امروز و پشتوانه‌سازی برای نسل فردا است

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز؛
مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و بناهای تاریخی یک ملت که نمایانگر و نمایشگاه حقیقی تاریخ، فرهنگ و هویت ملت های مختلف است، جزو شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود.

بناهای تاریخی ارزش زیادی برای جامعه جهانی دارد و همه در حفظ و نگهداری آن ها تاکید دارند، اما با نهایت تاسف طی دهه های گذشته آن چنان که شایسته بود از آثار تاریخی شهر حفاظت نشده است.

حمام عمومی و قدیمی دهنو که بسیاری از همشهریان در دهه های گذشته از آن استفاده نموده و دوران رونق آن را به چشم دیده اند اکنون با گذر زمان و پیشرفت های چشمگیر زندگی شهر نشینی به خاطره تبدیل شده و متاسفانه دست بی مهری ایام ،مردم و مسئولین این حمام زیبا را به مخروبه ای مبدل ساخته است.
اخیرا به دلیل ایجاد خیابانی عریض از کنار این بنای قدیمی بارقه های امید را دل دوستداران تاریخ،فرهنگ و هویت سیریز روشن کرده، بنابراین از مسئولین و مردم فرهنگ دوست خواستاریم گام هایی موثر جهت مرمت وبازسازی این بنا بردارند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما