تاریخ ارسال : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت : 7:50 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

💥 *برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ شورای اسلامی و‌ شهردار سیریز*

💥 *برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ شورای اسلامی و‌ شهردار سیریز

*هر کس به هر اندازه که حوزه اختیارات اوست، باید پاسخگو باشد. (مقام معظم رهبری)*

🔸 *پرتال اطلاع رسانی سیریز* : شب گذشته شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲همزمان با روز شوراها ؛طبق درخواست اصحاب رسانه، جوانان دلسوز و مردم مطالبه گر شهر سیریز از شورای اسلامی جلسه ای با اعلام قبلی در محل مسجد جامع سیریز با موضوع پرسش و پاسخ با حضور شورای اسلامی و شهردار سیریز برگزار شد.

🔹 جلسه با تلاوت قرآن مجید و خوش آمد گویی ریاست شورا آغاز و پس از آن مهدی حسن زاده به ارائه گزارش کار زمان ریاست خود پرداخت سپس حسین عباس زاده رئیس جدید شورای اسلامی گزارش کار داد.
🔹در ادامه جلسه حضار سوالات خود را یکی یکی مطرح نمودند و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به سوالات جواب دادند.
🔹حسین عباس زاده در پاسخ به سوال به کارگیری نیروی بومی در معدن سادات گفت: شرایط معرفی نیروی بومی تا حدودی از اختیارات شورای اسلامی خارج شده و طبق اعلام مسئولان معدن، متقاضیان باید در سایت فولاد جنوب شرق ایرانیان ثبت نام کنند اما با همه این تفاسیر شورای اسلامی جهت معرفی نیروی بومی تمام تلاش خود را خواهد کرد.
🔹عباس زاده در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص کمک های معدن سادات به منطقه گفت: در دور جدید فقط مبلغ۱ میلیارد تومان مستقیما به حساب پیمانکار آسفالت واریز شده و ریالی از طرف معدن به عنوان کمک به حساب شهرداری واریز نشده است.
🔹مهدی حسن زاده عضو شورای اسلامی شهر سیریز در مورد بوستان و فضای سبز گفت : ۲ مکان جهت احداث بوستان در نظر گرفته شده، پیگیری واگذاری زمین ها از ادارات مربوطه صورت گرفته که در صورت تایید اقدام خواهد شد . ۱زمین در کنار صحرای کشاورزی موروئیه و فضای دوم در کنار پمپ بنزین
✨ پیشنهاد شهروندان سیریزی انتقال این فضا به جنب آستان مقدس امامزاده جعفر و‌گلزار شهدا بود که این پیشنهاد مورد استقبال شورا قرار گرفت و قرار به پیگری شورا با هیئت امنای امامزاده شد.
🔹محمود ابراهیمی درباره ی زمین های واگذار شده در منطقه های موروئیه ،دهنو و ده بالا گفت : در بازنگری طرح هادی این زمین ها در نظر گرفته شده ولی هنوز طرح نهایی ارسال نشده، امیدواریم با پیگیری هر چه زودتر به سرانجام برسد.
🔹 آیا زمینی برای جوانان منطقه در نظر گرفته شده؟ ابراهیمی : زمین های اوقاف پیگیری شده و طبق قرارداد اجاره نامه با اداره اوقاف در آینده به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.
🔹بودجه سالانه شهرداری چقدر است؟ شهردار: درسال۱۴۰۱مبلغ ۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته ولی برآورد هزینه کلی شهرداری که ارائه می دهد با بودجه اختصاصی متفاوت است .
🔹عباس زاده در خصوص جاده آسفالت منتهی به راه آهن گفت: با توجه به خارج بودن این‌جاده از حوزه ی شهری، امکان هزینه خارج از محدوده شهری نیست و اولویت ما آسفالت معابر داخل شهر است که با برنامه ای که تحت عنوان نهضت آسفالت در پیش رو داریم اکثر معابر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
🔹 در مورد پیشنهاد گذاشتن سطل زباله در معابر اصلی شورا گفت : با توجه به استفاده از تجربیات شهرهای دیگر در جمع آوری سطل های زباله که مشکلات بهداشتی داشته اند ؛ بجای گذاشتن سطل زباله با مصوبه ی شورای اسلامی جمعه ها نیز به روزهای جمع آوری زباله افزوده شده است.
🔹 عباس زاده در خصوص درآمد پایدار شهرداری گفت: مراحل اداری ثبت معدن شن و ماسه انجام شده و با برگشت ماشین آلات مشارکتی و تهیه یک دستگاه لودر در آینده به درآمد پایدار برای شهرداری خواهیم رسید.
🔹در مورد اختصاص ماشین آلات به شهرداری،یگ یک دستگاه وانت نیسان جهت آبیاری درختان سطح شهر تعلق گرفته، همچنین یک دستگاه وانت دوکابین کاپرا اختصاص یافته و جهت تهیه لودر و ماشین آتش نشانی اقدام شده.
🔹 پرتال اطلاع رسانی سیریز: جا دارد از ریاست، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار محترم و شهروندان عزیز تقدیر و تشکر نمود که با صبر، حوصله و با نظم باعث برگزاری جلسه پرسش و پاسخ شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما