تاریخ ارسال : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت : 10:08 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

💥جلسه شورای اداری شهرستان زرند در شهر سیریز برگزار شد

 

🔹پرتال خبری سیریز : جلسه شورای اداری شهرستان زرند با حضور سید رضا حسینی نژاد فرماندار، حجت الاسلام ایزدی امام جمعه بخش یزدان آباد، سید میثم ترابی بخشدار و مسئولین ادارات شهرستان زرند و شهر سیریز برگزار شد.

🔹رئیس شورای اسلامی شهرسیریز پس از عرض خیر مقدم، طی سخنانی، به مطالبات مردم پرداخت و گفت: در حوزه تلفن ثابت جابجایی تیرهای تلفن مشکل شهروندان است و خواستار ایجاد نانوایی دید و یا تخصیص سهمیه آرد با توجه به جمعیت رو به رشد شهر سیریز هستیم .

🔹شمس الدینی عضو شورای شهر نیز گفت : ۵۰ چاه موتور غیر بومی در این شهر است و در فصل تابستان که اواخر آن موعد پسته چینی است، نانوایی های فعلی، ظرفیت آرد لازم برای این جمعیت حاضر در شهر را ندارند، چون فقط ۳ نانوایی وجود دارد!

🔹مهدی حسن زاده عضو دیگر شورای شهر سیریز گفت: عدم وجود دندانپزشکی و آزمایشگاه و پرستار کشیک پاسخگو در خارج از ساعات اداری در درمانگاه از درخواست های مردمی هست.

🔹عباس زاده رئیس شورای شهر سیریز گفت به وجود اینکه سیریز مدتی شهر شده متاسفانه درمانگاه سیریز هنوز روستایی است و ارتقاء به درمانگاه شهری پیدا نکرده است از جمله مشکلات مردم این منطقه است.

🔹سعیدی رئیس مرکز بهداشت زرند در پاسخ گفت : وزارت بهداشت درمان در رابطه با جمعیت و مسافت دستورالعمل های مشخصی دارد، مثلا با ۴ هزار نفر جمعیت، با تک پزشک و ماما و ۴ بهورز و یک داروخانه یعنی چارت درمانی این شهر تکمیل است و یک پرستار نیز به این چارت اضافه کردیم!

🔹وی افزود: از نظر جمعیت چیزی قابل تغییر نیست و تعریف شده است و شرط ایجاد مرکز درمانی شبانه روزی باید جمعیت بالای ۲۰هزار نفر باشد ولی بُعد مسافت زیاد است و پزشک نیز به صورت بیتوته اینجا ساکن هست.
او گفت : دو باب منزل مسکونی نیز به این امر اختصاص دارد. درخواست های کلان باید با وزرات و مدیرکل درمیان گذاشته شوند.
سعیدی تصریح کرد: بیمارهای معمولی در وقت اداری مراجعه کنند و بیمارهای سخت و فوری باید با ۱۱۵ تماس حاصل نمایند.

🔹عباس زاده رئیس شورای اسلامی سیریز گفت : در صورتی که مشکل مسکن جوانان منطقه حل شود قطعا برگشت جمعیت به سمت سیریز رو خواهیم داشت و با افزایش جمعیت بسیاری از مشکلات از جمله مشکل جمعیت در بحث درمانگاه شبانه روزی نیز حل می شود .

🔹ابراهیمی شهردار سیریز گفت : نبود مسکن برای جوانان و آب شرب و تیر برق های فرسوده نیز از دیگر مشکلات موجود در اینجا هستند.

🔹ضیاالدینی کارشناس اداره آب شهرستان زرند گفت : بابت موضوع آب شرب، مشکل منبع آب داریم و مسیر چاه آب شرب با ۱۴ کیلومتر خط انتقال و تنها یک مخزن که وجود دارد، همچنان پابرجاست!

🔹وی افزود: دوحلقه چاه بی کیفیت هست که فقط در مواقع بحران استفاده می شود و فعلا مخزن ذخیره کم داریم.

🔹موضوع شن و ماسه نیز از دیگر مشکلات این شهر بود و شهردار سیریز جهت درآمد پایدار و حل مشکل مردم، درخواست ثبت معدن شن و ماسه شدند تا عام المنفعه باشد.

🔹درخواست کنترل تردد در جاده های سیریز نیز از دیگر مطالبات بود که سروان گودرزی دلیل کمبود نیرو و بُعد مسافت را علت های اصلی این مشکل بیان نمود و گفت : در توان تیم گشتی نیست!

🔹بحث واگذاری زمین های موروئیه و کمبود زمین مسکونی در شهر و مجوز ساخت و ساز از سوی بنیاد مسکن که هنوز صادر نشده از دیگر مشکلات مطرح شده بود که یوسفی از بنیاد مسکن گفت: مشکلی نداریم ولی تعداد متقاضیان دو برابر اراضی هست که باید این مشکل به کمک شما مردم حل شود.
پس از بیانات افراد حاضر در جلسه و پاسخ مسئولین مربوطه، فرماندار زرند مطالبات مردم را به مسئولین مربوطه در همان جلسه ارجاع داده و خواستار پیگیری جدی و ارائه گزارش از آنها شدند و در پایان، ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای شهر سیریز، به هر یک از اعضا لوح تقدیر از جانب فرماندار اهدا شد.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما