تاریخ ارسال : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت : 1:27 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

جلسه فوق العاده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان زرند برگزار شد.

🔸فرماندار زرند: با تمام توان و جدیت، پای کار اصلاح نقاط حادثه خیز شهرستان هستیم.

🔹مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان:شهرستان صنعتی زرند، نسبت به دیگر شهرستان های صنعتی استان، با۲ معضل عمده روبرو است که باید برطرف شوند.

🔹مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان: ما در مجموعه ی راه و شهرسازی استان، به عنوان مجری و سازنده عمل می کنیم و برای اصلاح نقاط حادثه خیز، به دلیل هزینه های بالا، به مساعدت همه ی مجموعه ها نیاز داریم.

🔹فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان: بخشداران ودهیاران محترم، به عنوان همیاران پلیس، در امر مهم فرهنگ سازی و اجرای قوانین،به ماکمک کنند.

🔹رئیس دادگستری شهرستان زرند: اگر اصول مهربانی، گذشت و بردباری در رانندگی رعایت شود، آمار سوانح جاده ای به شدت کاهش می یابد.

🔸پرتال خبری سیریز:جلسه فوق العاده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان زرند، پیرو دعوت فرماندار از مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان کرمان و همچنین رئیس پلیس راه شمال استان کرمان و با حضور رئیس دادگستری شهرستان زرند و دیگر اعضای شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان، در محل فرمانداری زرند برگزار گردید.
🔷در این جلسه ی مهم، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند، ضمن عرض خیرمقدم خدمت مسئولان استانی حاضر در جلسه، گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزو وظایف شرعی و تخطی ازآن گناه است،از این رو بایدمردم احساس کنند رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی وظیفه شرعی است.
🔷فرماندار زرند افزود: جدای از بحث رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بحث ایمن سازی جاده ها و معابر شهری است که ما مسئولان با تمام توان و جدیت،پای کاراصلاح نقاط حادثه خیز شهرستان هستیم.
🔷سیدرضا حسینی نژاد ادامه داد: جاده های زرند – سیریزحد فاصل پلیس راه تا دو راهی یزدانشهر و جاده ی زرند-مسجد ابوالفضل جزو نقاط حادثه خیز هستند که متاسفانه تلفات جاده ای زیادی دراین دو محور داشته ایم که باید یکبار برای همیشه، مشکل این دو مسیر پرتردد و حادثه خیز حل شود.

🔷رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان زرند بیان کرد:بیش از نیمی از ترافیک محورهای مذکور، در اختیار شرکت های معدنی است و باید این شرکت ها با جدیت پای کار آمده و سهم ونقش خود را ایفا کرده و با کمک همدیگر و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری، با اطلاح نقاط حادثه خیز و دو بانده کردن این مسیرها،جلوی سوانح جاده ای را بگیریم.

🔹عراقی زاده مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان در این جلسه گفت: شهرستان صنعتی زرند، نسبت به دیگر شهرستان های صنعتی استان، با ۲ معضل عمده روبرو است که باید برطرف شوند.
🔹وی افزود: اولین معضل،اضافه تُناژ ماشین های سنگین حمل مواد معدنی در جاده ها است که به آسفالت جاده و پل ها آسیب جدی وارد می کند که باید جلوی این بی قانونی گرفته شود.
🔹دومین معضل، بار زغال برخی ماشین های سنگین است که بر روی آسفالت جاده
ریخته شده و وارد خُلَل و فُرَج آن شده و در مواقع بارش باران، باعث صابونی شدن جاده و در نتیجه سُر خوردن ماشین ها وخطرات و سوانح مرتبط با آن می شود.
🔹مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از معادن خواست در امر جاده سازی و اصلاح نقاط حادثه خیزمساعدت کرده و امکانات و ماشین های سنگین خود را برای مدت کوتاهی در اختیار ما بگذارند تا این امر مهم با سرعت انجام شود.

🔹حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم در این جلسه گفت:ما در مجموعه ی راه و شهرسازی استان،به عنوان مجری و سازنده عمل می کنیم و برای جاده سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز،به دلیل هزینه های بالای طرح، به مساعدت همه ی مجموعه ها نیاز داریم تا در کمترین زمان ممکن، با ایجاد جاده های جدید و همچنین ایجاد پارکینگ، باند کند رو و شیب راهه فرار در جاده ی قبلی، جلوی سوانح جاده ای دراین محورها را بگیریم.

🔹سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان، ضمن عرض تبریک و تسلیت بابت شهادت نیروهای خدوم پلیس راه خاش – تفتان، گفت: باید در زمینه ی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین آموزش های شهروندان جهت جلوگیری از بروز سوانح شهری و جاده ای بطور جدی و جهادی عمل کنیم و در این زمینه، بخشداران و دهیاران محترم، به عنوان همیاران پلیس، در امر مهم فرهنگ سازی و اجرای قوانین، به ما کمک کنند.

🔹فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند هم در این جلسه ی مهم گفت: اگر اصول مهربانی، گذشت و بردباری دررانندگی رعایت شود، آمار سوانح جاده ای به شدت کاهش می یابد.

🔹وی افزود: درزمینه ی کاهش و رفع سوانح جاده ای و ترافیکی،باید تمامی دستگاه ها و ارگان ها باجدیت پای کار بیایند تا ان شا الله آمار تلفات کاهش یابد و دستگاه قضایی بر فعل مدیران نظارت خواهدکرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما