تاریخ ارسال : ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت : 10:52 ق.ظ ۵ نظر
Print Friendly, PDF & Email

خبر سخنرانی دکتر رفیعی در هیئت علمدار مسجدجامع سیریز(خبرگزاری فارس)


حجت‌الاسلام رفیعی:
صدقه در پرداخت پول به فقرا خلاصه نمی‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: صدقه در پرداخت پول به فقرا خلاصه نمی‌شود و هر کار خیری برای رضای خدا انجام شود، خود یک صدقه محسوب می‌شود.

* Tweet
*
*

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی یکشنبه در جشن بزرگ ربیع در مسجد جامع سیریز با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: هر کس بخواهد، مقرب درگاه الهی باشد باید اعمال خود را در راستای رضای خدا و در چارچوب دینداری و بر مدار تقوا انجام دهد.

وی محبوبیت نزد مردم را در خدمت به خلق ذکر کرد و بیان داشت: بر مبنای این حدیث هر کس که به مردم خدمت کند و در امور آنها تجسس نکرده و از سخن گفتن پشت سر مردم پرهیز کند، محبوب بین مردم می‌شود.

این استاد دانشگاه، زیادی مال و توسعه رزق را در پرداخت زکات و خمس دانست و عنوان کرد: گرچه در ظاهر امر با پرداخت خمس و زکات از اموال کم می‌شود، اما باید ایمان داشت که خداوند تضمین کرده است هر کس بر پرداخت دیون مالی دینی خود پایبند باشد، خداوند روزی‌اش را افزوده و بر مالش برکت می‌دهد.

رفیعی تصریح کرد: در حدیث مذکور رسول گرامی اسلام (ص) سلامتی و تندرستی را با دادن صدقه زیاد تضمین کرده است که البته باید توجه داشت، صدقه در پرداخت پول به فقرا خلاصه نمی‌شود و هر کار خیری برای رضای خدا انجام شود، خود یک صدقه محسوب می‌شود.

وی افزود: تبسم به روی مردم، گره‌گشایی از امور خلق، صله رحم و نیکی به دیگران هر یک به نوبه خود صدقه محسوب می‌شود و انسان نباید از آنها غفلت کند.

استاد حوزه و دانشگاه عمر طولانی و مفید را با صله رحم قابل تحصیل دانست و اظهار داشت: اگر بخواهید که خداوند عمر مفید طولانی به شما بدهد، صله رحم کرده و از اقوام و خویشان خود یاد کنید.

رفیعی خاطر نشان کرد: هر کس که بخواهد در بهشت با نبی مکرم اسلام (ص) محشور شود باید به نماز خود اهمیت داده و به سجده‌های طولانی در نماز اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/۲۴۴۶/ل۳۰/د۱۰۰

مطالب مرتبط

  • بچه ها ۱۳۹۲/۱۱/۰۳ - ۶:۵۷ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام خسته نباشی .یک انتقاد
    میخواستم بگم اسم وب سایت بذارین علمدار نه سیریز چون تنها چیزی که دراین سایت دیدیم تبلیغات هیئت علمدار بود.اقای حسن زاده هم فقط دلشون خوشه که سایت سیریز راه اندازی کردین.از اقای حسن زاده تشکر میکنم

    (0)(0)
    • admin ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ - ۴:۰۱ ب٫ظ - پاسخ دادن

      سلام خدمت منتقد عزیز.وب سایت به اسم سیریز نامگذاری گردیده دلیلش هم اینه که برای تمام کاربران و همشهریان عزیزمون راه اندازی شده.در نتیجه اگه هیئت ، شخص و سازمان خاصی بخواد مطالب خود را و ب سایت قرار دهد میتواند و بسیار هم خوشحال میشویم.از همین جا هم از هیئت علمدار کمال تقدیر و تشکر را داریم .جناب منتقد عزیز بنده دل خوش این هستم که توانستم در حد بسیار اندکی فضایی را راه اندازی کنم تا دیگر همشهریان بتوانند از فضا استفاده کنند و نه امتیاز خاصی داره و نه… .ممنون از اینکه نظرتون را در و سایت قرار دادید.اگر هم کوتاهی از بنده سر زده عذر خواهی میکنم ار تمامی کاربران.

      (0)(0)
  • حسن ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ - ۶:۲۸ ب٫ظ - پاسخ دادن

    جالب بود وبلاگ من را هم لینک کنید ممنون می شمhttp://merajiha133.blogfa.com/

    (0)(0)
  • sirizi ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ - ۶:۲۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    درجواب بچه ها
    میگید همه وب تبلیغات علمداره دلیلش اینه جز علمدار تو سیریز کسی کاری نمیکنه.
    لطفا واقع بین باشین یکی اومده یه کار کرده داره سعی میکنه سطح پیشرفتو بالا ببره نذارید.
    درضمن علمدارخودش وبلاگ داره.

    (0)(0)
  • علی بیگی ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۵:۵۴ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام،خسته نباشید.مطالب خیلی عالی بود.کمال تشکر رادارم

    (0)(0)
  • دیدگاه شما