تاریخ ارسال : ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت : 5:28 ق.ظ ۹ نظر
Print Friendly, PDF & Email

سیریز از خود می گوید:

سیریز از خود می گوید:

چرا تعجب میکنی از قدیم گفته اند …
نمی دانم از کجا شروع کنم، از داشته هایم؟ یا از نداشته هایم؟ از فرصت هایی که دارم؟ از ظلم های که بر من روا داشته اند؟ از جوانانم بگویم؟ یا از معادنی که مرا در برگرفته؟ از باغات پسته ای که …؟از فرزندانی که با سختی بسیار پروراندم تا روزی از من دفاع کنند حالا بر من و دیگر هم وطنانشان جفا میکنند؟ سینه ام پر از درد و غم است دستانم می لرزد و چشمانم گریان اند. نمی دانم چه بنویسم واما این دفعه دیگر مینویسم شاید صدایم به جایی برسد یا کسی دردم را بشنود هرچند بسیاری از جوانانم حالا از خواب بیدار شده اند و فعالیتی نو به راه انداخته اند ومن نیز می گویم تا مسئولین دگر عذری نداشته باشند تا دیگر نگویند سیریز کجاست ؟سیریز کجاست؟سیریز کجاست؟
از زرند که حرکت کنید اگر کنار راننده بنشینی نه صندلی عقب! میدانی چرا ؟چون روز شهادت امام رضا علیه السلام اتومبیل های مسئولینی را دیدم که شیشه های سیاه داشتند که به هیچ وجه مسئولین جاده خاکی ما رابیرون نمی بینند و کسی هم آنها را نمی بیند! یادت باشد به راننده حتما بگوئید خیلی آهسته براند چون جاده ای که می پیماید بسیار باریک است و محل عبور و مرور تریلرهای حامل سنگ آهن و به قول دوستمان هر چه چاله اسکندرون بخواهی در این جاده می بینی حدود ۵۰ کیلومتری که از زرند فاصله گرفتی یادت باشه به راننده بگویی یک تقاطع خطرناکی در پیش دارد که علائم کمی داره.۱۰ یا ۱۵ کیلومتر بیشتر با من فاصله نداری در ورودی همه خوش آمدت می گویند به سیریز دیار شهیدان خوش آمدی اینجا ورودی سیریز است ،خجالت می کشم .نمی توانم بنویسم از دستان پینه بسته کشاورزانم و کارگرانم شرم دارم چه کسی باور میکند من که بالغ بر پنج هزار نفر جمعیت دارم،افزون بر ۴۰ نفر از بهترین فرزندانم را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردم ،من که خاکی زر خیز دارم و هرساله چندین تن محصولاتم را به خارج از روستا وحتی خارج از کشور صادر میکنم و معادنی بسیار عظیم وبا عیار مطلوب در دل خود جای داده ام ،من که مردان ،زنان،پسران و دخترانی با بصیرت دارم که آزمایشهای سختی چون راهپیمایی ها و انتخابات های گوناگون را با سربلندی پشت سر گذاشته اند .تعداد زیادی از فرزندانم هم اکنون در سنگرهای مهم کشور مشغول خدمت می باشند عده ای در کسوت روحانیت ،نیروها نظامی و انتظامی،مدیریت،معلمی و…مردمی دارم بسیار پر تلاش و سخت کوش قانع وکم توقع که شغل اکثرشان کشاورزی می باشد از مادرانم بگویم آنان که بسیار سخت کوش که دوشا دوش مردانشان کار میکنند.
با همه اینها من هنوز آب آشامیدنی بهداشتی ندارم .فرزندانم هیچ گونه فضای سرگرمی ورزشی از تاب و سرسره گرفته تا زمین ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت ندارند .جاده ارتباطی زرند سیریز بسیار شلوغ ،کم عرض و فرسوده است از نعمت کتابخانه ،فرزندانم محرومند .بسیاری از عزیزانم را بخاطر نبود پزشک دائمی و ساکن در روستا از دست داده ام مردم مجبورند فقط یک روز هفته بیمار شوند ،آزمایشگاه دندانپزشکی ندارم .با وجود معدن سنگ آهن در کنارم اما بسیاری از فرزندانم در بدر دنبال کارند ولی ….
نداشتنی ها وکمبودهایم زیاد است توقعاتم کم از مسئولین محترم عاجزانه تقاضا دارم به فکر من هم باشند.

نوشته از محمد رضا.ع

مطالب مرتبط

  • فاطمه السادات ۱۳۹۱/۱۰/۲۸ - ۱۰:۲۹ ب٫ظ - پاسخ دادن

    خبری که در ذیل می خوانید از سایت راه آهن کرمان برداشت کردم ،تا کی بنویسند منطقه محروم دهستان سیریز ؟
    آیا میدانید عیار سنگ آهن معدن سادات چقدر است؟
    آیا میدانید برداشت و درامد روزانه اش چند است؟
    آیا میدانیدچه کسانی در آنجا مشغول کارند و چقدر مزد می گیرند؟
    آیا می دانید استاندار محترم بعد از مراسم یادواره شهدا از این معدن بازدید کردند ؟
    آیا استاندار عزیز هیچ قول کمکی برای آبادانی دهستان محروم سیریز از آقای احرامیان گرفتند ؟
    آیا ؟آیا؟آیا؟آیا ؟آیا ؟آیا؟؟آیا ؟آیا؟آیا؟آیا ؟آیا ؟آیا؟
    “در راستای شناسایی مراکز عمده بار و با توجه به مشاهده حمل بار سنگ آهن سادات در حوالی ایستگاه سیریز جلسه ای با حضور مدیر کل و ادارات مربوطه در محل شرکت مذکور برگزار گردید.
    به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن کرمان:
    در این جلسه مهندس پاسیار ضمن بازدید از معادن کنسانتره آهن در منطقه محروم دهستان سیریزکرمان در رابطه با حمل بار توسط ناوگان ریلی گفت: با توجه به تولید سالیانه ۱ میلیون تن محصول تولید شده توسط معدن مذکور مذاکرات اولیه جهت احداث سکوی بارگیری جهت تخلیه محصولات توسط اداره کل راه آهن کرمان در آینده ای نزدیک صورت می پذیرد.”

    (0)(0)
  • حسن ۱۳۹۱/۱۰/۲۹ - ۹:۵۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    ای کاش سیریز بیشتر ازخودش میگفت از جفای بزرگانش، از ظلم مؤثرینش ، از لجبازی، سود جویی ، حسادت وتنگ نظری و خودخواهی تعداد اندکی از فرزندانش. تعداد اندک اما تاثیر گذار .ای کاش دردش را بیرون میریخت هرچند که خیلی ها اصلا نمی بینند و نمی شنوند و اگرهم ببینند در پی خاموش کردن صدا بر می آیند نه حل مشکل .اما امید است جوانان روستا بیدارتر شوند و تا دیر نشده کاری بکنند و سیریز را بر خلاف بزرگانشان ، سربلند سازند .به خدا قسم ظلمی که به سیریز شده به هیچ روستایی حتی در زمان شاه خائن هم نشده . به امید سربلندی سیریز توسط جوانانش اما این راهم بدانید تا خودمان نخواهیم، کسی از بیرون برای ما کاری نخواهد کرد .پس بیایید خودمان بپا خیزیم و نیت ها را خالص کنیم و فقط و فقط محض رضای خدا کار کنیم نه برای سودجویی ویا نشان دادن خود که انما الدنیا ، فنا

    (0)(0)
  • محمد ۱۳۹۱/۱۰/۲۹ - ۹:۵۹ ق٫ظ - پاسخ دادن

    آیا میدونید در گزارش فرمانداری زرند به نهاد ریاست جمهوری آمده است که نود درصد کار ساخت ورزشگاه سیریز در همان دور اول سفرهای استانی به پایان رسیده است ؟

    (0)(0)
  • جماران ۱۳۹۱/۱۰/۲۹ - ۷:۳۷ ب٫ظ - پاسخ دادن

    محمدجون،….حسن آقا خوب اشاره کردن ای کاش سیریز از جفای بزرگانش و ظلم موثرینش میگفت. ای کاش….در ساخت ورزشگاه شما کمی و کوتاهی کار را از فرمانداری میبینید یا از مسئولین دیارمان عزیزمان سیریز…؟؟؟؟؟؟

    (0)(0)
    • admin ۱۳۹۱/۱۰/۲۹ - ۷:۴۵ ب٫ظ - پاسخ دادن

      با عرض سلام خدمت شما عزیزانی که دیدگاه گذاشتید.خانم فاطمه السادات،اقا محمد،حسن و جماران شما در صورت تمایل میتوانید دربخش تالار گفتمان عضو شده و به بحث و گفتگو در مورد مساله مربوط بپردازید.

      (0)(0)
  • سینا ۱۳۹۱/۱۰/۳۰ - ۶:۵۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    با سلام
    برادر عزیز جناب آقای محمد رضا ، مطلبتان خوب بود ، بهتر است سبک نویسندگیتان را حفظ نموده و مباحث مرتبط با دیار سیریز را با همین سبک و سیاق و بصورت سریال با همکاری مدیر محترم سایت منتشر نمایید.

    (0)(0)
  • محمدحسين ۱۳۹۱/۱۰/۳۰ - ۸:۰۲ ب٫ظ - پاسخ دادن

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    مطالب جالبی بود امید وارم تداوم داشته باشد مقطعی نباشد درد دلی که سیریز داشت با حال و سوزناک بود ولی این جفا است اگه تتبلی خودمون را و عدم کارایی مسئولین را قاطی کنیم از قدیم گفته اند تا نگرید طفل کی نوشد لبن

    (0)(0)
  • احمد و علي اكبر ۱۳۹۱/۱۱/۰۱ - ۱:۳۹ ب٫ظ - پاسخ دادن

    از حرف محمد عزیز شوکه شدیم .دوستان بخدا کاری کنیم تا کی باید گفت خرابی از خودمونه استین ها همت را بالا بزیم تا کی از همدیگه خورده بگیریم و اشکال تراشی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    (0)(0)
  • محمد ۱۳۹۱/۱۱/۰۸ - ۹:۱۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    اینجا دیار من است
    سیریز
    نوازش پدرانمان بادستانیست خوابیده درپینه وزخم هایی مملو ازخون ابه بدرقه ی هرراهمان اشک مادرانیست که سجاده محبتشان دایم پهن است اینجا دیار شهدای گلگون کفنیست که چون لاله به تنهایی خاص خود درجوار امامزاده طهر ارمیده اند
    اینجا دیاری ناشناخته از دید مسئولین است دیاری که کم لطفی عده ای پای محکمی به خرخره قلبش می کوبد دیاری که متوسط هرخانوارش یک لیسانس است شاید هم بیشتر
    دیاری که دیاری که خاکش عیار بالایی دارد ومظلومانه به تاراج میرود دیاری ولایی که نزدیک یک چهارم ائمه محترم جمعه استان رادردامن خود پروراند دیار مرحوم حاج اخوند نوری سیریزی دیاری که استاندار محترم بعداز مصاحبه ازشبکه اول سیما به وجود ان پی برد ازچه بگوییم دلتنگی هایمان وشکایاتمان مشترکاست …..

    (0)(0)
  • دیدگاه شما