تاریخ ارسال : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت : 10:39 ق.ظ ۲ نظر
Print Friendly, PDF & Email

گزیده سخنرانی حجت الاسلام دهنوی

همایش خانواده آسمانی به همت دفترامام جمعه شهرستان زرند؛هیئت علمدار سیریز:هیئت رایت المهدی و کانون ازدواج مثبت یک در سقاخانه حضرت ابوالفضل شهرستان زرند برگزاز شد
دراین همایش حجت الاسلام حسین دهنوی بیان داشت:ازدواج،سنتی است آسمانی، الهی و ارزشمند که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می شود.

وی افزود:اسلام بر این منش نیکو و این نهاد اجتماعی کوچک، امّا پراهمیّت چندان تأکید فرموده که گاه آن را تا حد وجوب رسانده است.

حجت الاسلام دهنوی شیوه ها و حدودی که در این دین مقدس برای امر مهم و حساس ازدواج به تفصیل بیان شده، را راهی دانست به سوی استحکام آن و چارچوبی برای رسیدن به فرجامی نیک و سعادتمندانه.

وی تصریح کرد:بنابراین زندگی موفق، در پناه ازدواجی موفق و ازدواج موفق،در گرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.

حسین دهنوی ابراز داشت:خانواده برتر و آسمانی ازنظر اسلام،آن است که ارکان آن شایسته ومنطبق با استانداردهای اسلامی باشد، مناسبات و روابطی منطبق با آموزه های دینی بر آنها حاکم ،و خروجی آن انسانهایی شایسته وموثر در ساخته شدن جامعه ایده آل اسلامی باشد.

این کارشناس مسائل خانواده اظهارداشت:اما ملاک برتری از نظر اسلام،مال و ثروت و مانند آن نیست که کسی به آنها ببالد. برتری خانواده به انطباق آن با استانداردهای اسلامی و برخورداری از ویژگیهای ارزشی و فضیلتهاست.

خطیب توانای کشور،برترین خانواده در اسلامرا اینگونه بیان کرد:اسلام، اهل بیت پیغمبر اکرم (ص )را به عنوان نمونه ای کامل از خانواده برتر معرفی و صلاحیت الگویی آن را برای جهانیان امضا کرده است .

وی در پایان گفت:با توجه به اینکه اهل بیت پیامبراکرم (ص ) از نظر اسلام برترین خانواده شمرده می شوند از تمام ویژگیهای ارزشی و استانداردهای مکتبی به صورتی کامل برخوردارند، باید این خانواده برای همگان الگو قرار گیرند و ویژگیهای آن به عنوان نوک قله و اوج ارزشهای اسلامی مورد توجه و خانواده های اسلامی برای رشد و تعالی خود و دستیابی به زندگی ایده آل و مکتبی همواره ارزشهای نوک قله را مدنظر قرار دهند و تمام حرکات و سکنات و جهت گیریهای خود را با آن هماهنگ سازند و تا می توانند در همان سمت و سو حرکت کنند و خود را به نوک قله نزدیک سازند.

مطالب مرتبط

  • کربلا ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۷:۴۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام وخسته نباشید فروان خدمت بچه های علمدار بازهم گل کاشتید ای این مراسم هم سیریز برگزار میشد تاجوان های سیریز بهره بیشتری ببرند باتشکر از مدیریت سایت سیریز که مثل عادل فردوسی پور طرف حق میگیری ممنون

    (0)(0)
    • admin ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ - ۲:۵۷ ب٫ظ - پاسخ دادن

      کریلا نظر لطف شماست

      (0)(0)

    دیدگاه شما