تاریخ ارسال : ۰۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت : 9:39 ق.ظ ۶ نظر
Print Friendly, PDF & Email

آیا شورای سیریز می تواند موفق عمل نماید؟!!!

درست است که شوراهای سیریز علیرغم چند دستگی و زدن ساز مخالف با یکدیگر ؛ چند صباحی است که برای جلب اعتماد مردم و سر پوش گذاشتن بر سیل انتقاداتی که بر آنها وارد شده و کارامدی آنها را زیر سوال برده ؛دست به اقداماتی …….( جدول گذاری و شن ریزی کوچه ها) آنهم در این موقع از سال که بارندگی ها به حد اقل رسیده دست زده اند اما همه ی این کارهادر قبال دریای عظمت این مردم بسیار ناچیز می باشد .
پر واضح است مردم ما از کمبودها نالان ونگران نیستند واقعیت ها را می بینند وبه تناسب آن قضاوت می نمایند اما تبعیض وسؤاستفاده را هرگز بر نمی تابند. ویا اینکه در قبال آن جبهه گیری می نمایند.
مااز عملکرد شوراهایمان  راضی نیستیم، چرا که  می توان بیشتر از این ها در جهت آبادانی روستایمان مایه گذاشت .
بی شک همگان مستحضرند عزیزانی که به شورا راه یافته اند و نمایندگی مردمی با فرهنگ و شعوربالای این دیار را عهده دار هستند، عقل کل نبوده و نیستند.
اگر اعضای شورا در مسائل فرا رو از اصحاب فکر مدد گیرند  بطور قطع به یقین ضریب خطا کاهش یافته و خسارت های وارده نیز به حداقل ممکن می رسد. ودیگران نیز به واسطه مشارکت های به عمل آمده تعلق خاطر پیدا می کنند و خود نیز مبلغ و مشوق انجام بهنیه امور می گردند.

علیرغم گذشت بیش از چند ماه فعالیت شورای سیریز تاکنون شورا موفق به تشکیل کمیته های کاری نشده است.
مهم نیست چه کسی عضو این کمیته ها می گردد مهم آن است که تشکیل شود و در راستای کارکردها و شرح وظایف با دعوت از نیروهای متخصص و… اتاق فکری را به وجود آورد که مددکار ویاور شورا گردد.
کمیته های مورد نظر می توانند منجر به افزایش مشارکت مردم در بخشهای مختلف گردد و یا چرخه امور را با سرعت بیشتر به جلو هدایت نمایند .
از طرفی نقدی دوستانه نیز خدمت فرمانداری وبخشداری و  استانداری محترم استان دارم ، ضمن احترام وافر خدمت شان عارضم: شما تصور بفرمایید اکثر افرادی که منتخب مردم شده اند، تاکنون کار دولتی ومدیریتی انجام نداده اند،هیچ آموزشی نیز نگذرانده اند، آیا در صورت تخطی می توان بر آنان نقدی را وارد نمود؟ زمانیکه جلسه ای ، همایشی ، دوره آموزش ضمن خدمتی و… ترتیب داده نشود آیا می توان انتظار وحدت رویه در کارکردهای شوراها را داشت؟ آیا برخوردهای سلیقه ای جایگزین اصولی  فراموش شده قوانین نمی گردد؟
برابر ضوابط کارشناس محترم امور شوراهای استان باید بر کارکرد شوراهای روستایی و شهری نظارت داشته باشد، چرا ترتیبی فراهم نمی گردد این نظارت ها در اوایل فعالیت کاری صورت گیرد تا با یادآوری موضوعات ، توصیه هاو… نقیصه کمبود نشست های معمول جبران گردد.
آیا با گذر ایام ، زمانی برای اصلاح امور فراهم می گردد؟ در بین کلیه دستگاههای اجرایی و… بیشترین مشکلات مربوط به شوراها وبخشداری است چرا که پول های سرگردان در این وادی وارد می گردد اگر حساب وکتابی وجود نداشته باشد آیا زمینه فساد فراهم نمی گردد؟ اگر فسادی صورت گیرد مسئولیت متوجه کیست؟

مطالب مرتبط

  • سيد رو ح الله جعفري ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۴۶ ب٫ظ - پاسخ دادن

    آری مع الاسف سیریز علیرغم استعداد فراوان از جهات مختلف اعم از برخورداری از نیروی انسانی مجرب و تحصیل کرده در اکثر رشته های تخصصی آن هم در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و نیز با داشتن ذخایر و معادن فراوان و ثروتی انبوه در دامن خود و همچنین برخورداری از راههای ریلی و جاده ای که کمتر شهر و روستایی دارا ست ، اسیر سوء مدیریت شوراها و منفعت طلبانی است که منافع خود را در حراج سرمایه های انبوه انسانی و مادی سیریز می بینند به امید روزی که سرمایه های مازاد سیریز به زرند و یزدان شهر برود نه بالعکس .

    (0)(0)
  • Intell ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ - ۱۰:۱۴ ق٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام.اگه امکانش هست دوستان سطح تحصیلات خود رو بگن

    (0)(0)
  • حاجی حج ندیده ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ - ۵:۲۵ ب٫ظ - پاسخ دادن

    به نظرم انتقاد از شورا دیگه بی فایده باشه سعی کنین برا جذب مخاطب از متون دیگه ای استفاده کنین!

    (0)(0)
  • سیریزی ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۶ ب٫ظ - پاسخ دادن

    ماسیریزی ها هی فقط بدشوراها رومیگیم خودمون برای ابادانی روستامون چه کردیم ایا اتحاد داریم؟ چرا ایام عزاداری درجوارامامزاده بجای یک هیئت واحد ده هیئت داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا؟؟؟ ماسیریزی ها دوست نداریم پیشرفت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    (0)(0)
  • مهدی ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۳:۴۱ ق٫ظ - پاسخ دادن

    چه دورانیه! دورانیه! کورانیه!

    (0)(0)
  • حسین ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ - ۳:۲۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام خدمت مدیر سایت بحث شوراها نیس شوراها قبلی کار نمیکردنند شوراهای الان تا الان خوب بودنن شوراها اگه چیزی هم برای خود برمیدارنند کار هم بکنند

    (0)(0)
  • دیدگاه شما