تاریخ ارسال : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت : 5:49 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email


محمد جعفری سیریزی در آیین اعطای نخستین دفترچه‌های بیمه رایگان سلامت همگانی در کرمان اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان کرمان دارد.

وی عنوان کرد: بیمه سلامت استان کرمان با همکاری چهار واحد دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کند و برای رفاه حال مردم با یک هزار و ۴۰۰ مؤسسه درمانی در شهرها و روستاهای مختلف در تعامل هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۱۲ میلیارد تومان در ماه طی سال گذشته به بیمارستان‌ها و مراکز تشخیص در استان کرمان پرداخت شده که پیش‌بینی این رقم برای سال جاری ۲۴ میلیارد تومان در هر ماه است.

سیریزی تصریح کرد: رویکرد دولت یازدهم به سمت سلامت است و طی ۱۷ روزی که برنامه تحول حوزه سلامت آغاز شده، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان با عزم جهادی پای سند تحول ایستاده‌اند تا کیفیت خدمات سلامت ارتقا یابد.

وی ادامه داد: دو، سه مورد از بندهای سند تحول سلامت مربوط به حوزه بیمه‌ای است که بیمه رایگان یکی از این بندها است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار در استان کرمان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، افزود: طرح بیمه رایگان سلامت شامل ۱۰ شهر بزرگ استان کرمان می‌شود.

جعفری از نام‌نویسی ۱۱۰ هزار نفر در استان کرمان در سامانه بیمه رایگان سلامت همگانی خبر داد و گفت: مراحل صدور دفترچه بیمه رایگان آغاز شده و نام‌نویسی در این طرح تا نیمه خرداد ماه جاری تمدید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا ارائه دفترچه بیمه به شهروندان کرمانی از طریق دفاتر پستی و در منزل افراد صورت گیرد.

وی با اشاره به سند تحول بیمه و سلامت در روستاها اذعان داشت:‌ سرانه‌ای که به جامعه روستایی پرداخت می‌شد در حدود ۲۰ هزار تومان به ازای هر روستایی بود که این رقم به حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است

مطالب مرتبط

دیدگاه شما