تاریخ ارسال : ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت : 2:32 ب.ظ ۶ نظر
Print Friendly, PDF & Email

استاندار کرمان از کارخانه ی فولاد سیریز با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن کنستانتره در سال بازدید کرد.

 

مدیر عامل شرکت ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان، در این بازدید گفت: به دستور رییس هیئت مدیره فولاد یزد و برای این که زنجیره ی فولاد سازی از معدن تا مقاطع فولاد سازی تکمیل شود، معدن سیریز را در سال ۸۸ خریداری کردیم.

شجاع  با اشاره به این که در روزهای اول حضور در این معدن با مشکلات متعددی از جمله عدم هم کاری مردم منطقه و نبود راه مناسب و تعطیلی ۴۵ روزه ی معدن از سوی محیط زیست و … روبه رو بودیم، اظهار داشت: پس از انجام اقدامات فنی و مهندسی لازم، کار بهره برداری از معدن آغاز شد.        (خودتان قضاوت کنید؟!!!!!!!گفته شده مردم سیریز همکاری نکردن!!)

وی با بیان این که معدن فولاد سیریز، از معادن سخت و خشن و دارای توپوگرافی خاص است، افزود: راه اصلی دسترسی به این معدن، با هم کاری وزارت راه و شهرسازی ساخته شد و در این زمینه شرکت ما هزینه ی کمی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

شجاع ادامه داد: برای اجرای راه های فرعی و داخلی که حدود ۸ کیلومتر در ارتفاعات کوهستانی است، بیش از ۵/۳ میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی با بیان این که کارخانه ی تولید کنستانتره ی این مجموعه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن کنستانتره با عیار ۶۰ را در سال دارد، تصریح کرد: برای گندله سازی نیاز به کنستانتره با عیار ۶۵ است که با راه اندازی سیستم تر، کنستانتره با این عیار را تولید کردیم.

شجاع با اشاره به این که مجوز تاسیس یک واحد یک میلیون تنی کنستانتره، یک واحد یک میلیون تنی گندله و یک واحد ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی را داریم، اظهار داشت: اگر مشکلات ما از جمله تامین برق لازم برای این واحدها حل شود، ظرف دو سال آینده این واحدها را اجرا و به مرحله ی بهره برداری می رسانیم.

شجاع ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مگاوات برق برای تامین نیاز مجموعه از توانیر خریداری کردیم و باید ۲۵ کیلومتر خط انتقال برق را نیز اجرا کنیم، ضمن این که با توجه به واحدهای جدیدی که در نظر داریم راه اندازی کنیم، درخواست خرید نیروگاه زغال سنگی زرند را داریم تا با تکمیل تجهیزات آن، ۴۰۰ مگاوات برق تولید و علاوه برتامین نیاز خود، مازاد آن را به شبکه ی برق فروخته تا نیاز سایر صنایع زرند نیز تامین شود.

وی با بیان این که سه حلقه چاه خریداری کردیم و آب مورد نیاز مجموعه از این سه حلقه چاه تامین می شود، اظهار داشت: برای خطوط انتقال آب از چاه هایی که داریم به محل احداث کارخانه مجوز می خواهیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تا مرحله ی تولید آهن اسفنجی مجوز داریم، اظهار داشت: در صورتی که نیروگاه زرند را خریداری کنیم، می توانیم تا دوسال آینده تا مرحله ی ذوب پیش رفته و برای اجرای مرحله ی نورد نیز آماده شویم.

هم چنین در این بازدید با کلیات درخواست های شرکت ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان موافقت شد و مقرر گردید موافقت نامه ی این جلسه در استانداری کرمان تنظیم و به امضای طرفین برسد.

لازم به ذکر است: استاندارکرمان در ادامه ی سفر خود به شهرستان زرند، از ایستگاه راه آهن سیریز بازدید کرد و در این بازدید مقرر شد در صورتی که کارخانه ی فولاد سیریز سالیانه ۴ میلیون تن بار داشته باشد، اداره کل راه آهن استان کرمان، خط راه آهن را از ایستگاه راه آهن سیریز تا محل کارخانه اجرا کند، ضمن این که زیرسازی راه باید توسط کارخانه ی یاد شده انجام شود.

گفتنی است: استاندار کرمان در ادامه ی سفر خود به شهرستان زرند، از کارخانه ی ۲ میلیون تنی کنستانتره ی سنگ آهن فولاد زرند ایرانیان، بازدید و سپس در گلزار شهدای زرند حضور یافت و با آرمان های شهدا، تجدید میثاق کرد.

مطالب مرتبط

  • ابراهیمی ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ - ۸:۵۴ ق٫ظ - پاسخ دادن

    با سلام
    خوب راست میگه دیگه بنده خدا ،همکاری نکردیم و این جمله ایشان یعنی توهین به شعور همه ما.این آقای محترم نمیدانند در میان مردم بی زبان این روستا هستند کسانی که وقتی از کنار دپوهای سنگ آهن موجود در ایستگاه راه آهن عبور میکنند با یک حساب سرانگشتی حتی میزان درآمد سال آنها در معدن را با خطای کمی محاسبه میکنند.ان شاالله در زمان و مکان مناسب مطلب قابل تاملی در این ارتباط خواهم نوشت چون دیگر جهت شفاف سازی عملکردشان احساس تکلیف می نمایم .یا علی مدد.

    (0)(0)
    • admin ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ - ۲:۰۲ ب٫ظ - پاسخ دادن

      ممنون اقای ابراهیمی منتظر نوشته ی شما هستیم

      (0)(0)
  • ناشناس ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ - ۱:۱۲ ب٫ظ - پاسخ دادن

    گمونم منظور از همکاری مردم از لحاظ مالی بوده اخه گمونم معدن ورشکست شده.خخخ .آقای مهندس شجاع شما به چه عنوان این حرف را به زبان آوردید به جای اینکه خاک سیریز را می فروشید با سیریزی ها همکاری نمایید حرف از عدم همکاری مردم میزنید.خوب است برعکس شده شما از مردم سیریز چه توقعاتی دارید.حیف مردم سیریز مثل مردم بافق نشدن اگه شده بودن میفهمیدید وقتی معدنتان را تعطیل میکردن.

    (0)(0)
  • رضا ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ - ۲:۱۴ ب٫ظ - پاسخ دادن

    بله حرف ناشناس درسته بهتره معدن رو مردم تعطیل کنند تا اقای شجاع از حرفایی که میزنند بفهمند یعنی چی!!!خیلی مردم سیریز رو دست کم گرفتن اقای شجاع بهتره با مردم مدارا کنید

    (0)(0)
  • صفا ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ - ۶:۳۰ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام آقای ابراهیمی زمان خیلی گذشته نمیخواهیدشفاف سازی کنید؟فکرکنم شجاع خان هم منتظره نوشته شماست تاببینه که شماازمخفی کاریهاش چقدرباخبرشدید!

    (0)(0)
  • hossein ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۵:۱۴ ب٫ظ - پاسخ دادن

    باشوراهای که ماداریم اقای شجاع بیشتر ازاین انتظار داره که شوراها مردم ساکت نگه دارند انها هم سرمایه سیریز را ببرند،_!!!!

    (0)(0)
  • دیدگاه شما