تاریخ ارسال : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت : 4:49 ق.ظ ۳ نظر
Print Friendly, PDF & Email

آیا مسلمانی با محرم می آید و با محرم می رود

از دیدگاه اسلام ایمانی ارزشمند است که برخاسته از صمیم جان بوده وریشه در وجود آدمی داشته باشد
دینداری و ایمان برخی انسان ها، موسمی و ناپایدار است و حوادث تلخ و شیرین آن را تغییر می دهد که به آن دینداری فصلی می گویند.
به یاد خدا بودن در حال اضطرار: انسانی که دینداری فصلی دارد، همیشه خدا را یاد نمی کند بلکه فقط در شرایطی که به اضطرار دچار می شود او را صدا می زند
دینداری به این نیست که در مشکلات به سوی خدا برویم و دست به دامان لطف او بزنیم اما هنگام فرو نشستن طوفان سختی ها خدا و اطاعت از او را به فراموشی بسپاریم. نشانه ایمان خالص ان است که انسان در سلامت و بیماری، جوانی و پیری، فقر و غنا، پیروزی و شکست، آزادی و زندان یعنی در همه حال به یاد او باشد و بر آستان او پیشانی نیاز نهد.
بعضی ها به جهت شدت عزاداری صدایشان گرفته و چشمانشان از گریه خیس شده، اما شب ها در اینترنت به دنبال مطالب و تصاویر غیر اخلاقی هستند.
عده ای میلیونها تومان برای عزاداری سید الشهداء علیه السلام هزینه می کنند در حالی که هنوز حقوق واجبی همچون خمس و زکات را که خداوند در ثروت شان قرار داده پرداخت نکرده اند و یا به گناه بزرگ رباخواری و رشوه خواری آلوده اند!
محرم می آید و می رود
محرم هر سال می آید و می رود
ایمانتان همراه محرم نباشد.

مطالب مرتبط

  • hamid ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۹ ق٫ظ - پاسخ دادن

    روےدستش “پسرش” رفت ولے “قولش نہ”
    نیزه ها تا “جگرش” رفت ولے “قولش نہ”

    ایڹ چہ خورشید غریبےاست ڪہ با حال نزار
    پاے “نعش قمرش” رفت ولے “قولش نہ”

    شیر مردے ڪہ در آڹ واقعہ “هفتاد و دو” بار
    دست غم بر “ڪمرش” رفت ولے “قولش نہ”

    هر ڪجا مے نگرے “نام حسیڹ است و حسیڹ”
    اے دمش گرم “سرش” رفت ولے “قولش نہ”

    (0)(0)
  • م.ع ۱۳۹۳/۰۸/۱۴ - ۳:۱۸ ب٫ظ - پاسخ دادن

    محرم ماه خجلت ابناءبشر از روی امام حسین (ع)است،او به تنهایی همه نامردان تاریخ را به مبارزه طلبید و به مبارزه برای ماندن هویتی حقیقی بخشید،او خون داد،اما ثارالله شد تا هرکس را که ندای حق طلبانه داشته باشد چراغ راهنما باشد، او اشک جاری در چشمان تمام مظلومان عالم شد،او حداقل شاخصه لازم برای هر انسانی که بوی مسلمانی نبرده باشدرا آزادگی وآزادمردی دانست،مولا تن به ذلت نداد اما برای همیشه تاریخ ماندگار و تمثیلی عینی و بی مثال گردید.

    (0)(0)
  • taha ۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۱:۰۳ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام
    اگر هر عزادار ۵هزارتومان بده ازهرخانواده قطعا مشکل قلعه هم حل میشه اما حیف که ما بصیرت عاشورایی نداریم فقط شور عاشورایی داریم

    (0)(0)
  • دیدگاه شما