تاریخ ارسال : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت : 8:09 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

رمضان آغاز سال خودسازی

r

ماه رمضان آغاز سال تربیتی، آغاز سال خودسازی، آغاز سال اصلاح و آغاز سال ترقی است
همانگونه که طبیعت در بهار تازه می شود، همانگونه که دارایی های انسان در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می شود. جان آدمی در ماه رمضان تازه، پاک وتطهیر می گردد، چون اول سال روح است، نه سال طبیعت و نه سال مال، چون روح انسان پاک می شود.
رمضان باز شدن درب دانشگاه خود سازی است، در این دانشگاه که همه دانشجویش هستیم، حال یکی واحد بیشتری می گیرد، واحد خودسازی، اصلاح و آمرزش و یکی واحد کمتری می گیرد، یکی نیز در این دانشگاه به مراتب عالی دست پیدا می کند.
پیامبراسلام(ص) می فرمایند: در ۶ رمضان تورات بر حضرت موسی نازل شد، در ۱۲ رمضان انجیل بر حضرت عیسی نازل شد، در ۱۸ رمضان زبور بر حضرت داوود نازل شد و در ۲۳ رمضان نزول قرآن صورت گرفت. این ماه، ماه نزول کتب آسمانی است. هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن رمضان است.
همچنین مقام معظم رهبری در کتاب «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» می فرمایند:
“قال الله الحکیم فی کتابه: یا ایّها الّذین آمنوا کتب علیکم الصّیام کما کتب على الّذین من قبلکم لعلّکم تتّقون.”
شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگى براى مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده‌ى هرچه بیشتر از این ماه توصیه کنند. چون ماه ضیافت الهى است، در این ماه فقط مؤمنین و کسانى که اهل ورود در این ضیافتند، بر سر سفره‌ى پروردگار منّان و کریم مى‌نشینند.
این، غیر از سفره‌ى عام کرم الهى است که همه‌ى انسانها، بلکه همه‌ى موجودات عالم از آن بهره‌مندند؛ این، سفره‌ى خواص و ضیافت خاصان پروردگار است.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما