تاریخ ارسال : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت : 11:58 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

یک سیاره، هفت میلیارد رویا!

s

یک سیاره، هفت میلیارد رویا! با احتیاط مصرف کنیم
هر سال در روز ۵ ژوئن در سراسر جهان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می شود و در کشور ما نیز به همین مناسبت هفته محیط زیست برگزار می شود که شعار هفته محیط زیست امسال هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم است.
اراده جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال ۱۹۷۲ در سوئد جنبه کاربردی پیدا نمود. در این سال مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب ماده‌ای، ۵ ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد. به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران ۱۵ تا ۲۱ خرداد هر سال به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده‌است.
همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEPبرنامه محیط زیست سازمان ملل شد. هم اکنون ۳۶ سال است که UNEP در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می کند. مراسم این روز می‌تواند به اشکال مختلف باشد مثل راهپیمایی‌های خیابانی ، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش ، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس ، درختکاری ،‌فعالیت‌های مربوط به بازیافت ، پاکسازی و… .
هدف از برگزاری چنین مراسمی جلب توجه عمومی به مسایلی است که محیط زیست را آلوده می‌سازد. هر سال نیز یکی از مسایلی که شدیدا محیط زیست را تهدید می کند به عنوان موضوع این روز انتخاب می شود.

منبع خبر
http://zistboom.com

مطالب مرتبط

دیدگاه شما