تاریخ ارسال : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت : 11:37 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

حمیدرضا عراقی: توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها برای کشور ما به صرفه است

iCFileHandler.aspx

مدیر عامل شرکت ملی گاز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج در رابطه با انتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی که می گویند توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها، دیگر به صرفه نیست و هزینه های مالی بسیار زیادی بر دوش دولت تحمیل می کند، گفت: اینکه انتقال گاز به مناطق روستایی اقتصادی است یا نه به شرایط کشور و منطقه بستگی دارد.

وی تصریح کرد: وقتی منابع گازی مشترک با قطر داریم و قطر در حال برداشت از آن است به این معناست که قیمت گاز در مخازن مشترک صفر است چراکه اگر ما گاز برداشت نکنیم، رقیبمان برداشت می کند، بنابراین شرایط کشور ما با شرایط کشوری که گاز را با نرخ ۴۰ سنت می خرد و وارد کشور می کند، متفاوت است.
عراقی در ادامه با اشاره به روش های انتقال گاز گفت: ما گاز را از طریق خطوط لوله به مقاصد مورد نظر منتقل می کنیم. از آنجا که هر انشعاب چیزی در حدود ۶ میلیارد تومان برایمان هزینه دارد بسته به شرایط و مسیر جاده مورد نظر یا به صورت CNG و یا به صورت LNG اقدام به انتقال گاز می کنیم.
وی ادامه داد: سخت ترین قسمت کار انتقال در ارتفاعات و نواحی صعب العبور است که این مناطق در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و برخی نقاط اصفهان وجود دارد.
عراقی در ادامه به متصل شدن یک میلیون خانوار به شبکه گاز کشور تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: با احتساب اینکه میانگین تعداد این خانوارها چهارنفره باشند تا پایان امسال ۴ میلیون نفر به شبکه گاز کشور متصل می شوند.
این در حالی است که چندی پیش نیز بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفته بود: طبق برنامه ای که سال گذشته در شورای اقتصاد تصویب شد قرار است تا ٣ سال آینده ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار خانوار در روستاها و شهرهای کوچک از نعمت گاز بهره مند شوند که یک میلیون خانوار آنان تا پایان امسال به شبکه گاز کشور متصل می شوند.
مطالب مرتبط

دیدگاه شما