تاریخ ارسال : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت : 2:11 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

اهمیت کتابخوانی و نیاز مبرم سیریز به کتابخانه

ketab-5

اهمیت کتاب و کتابخوانی مقوله ای مورد بحث در جوامع مختلف بشری است با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر بسزای مطالعه و کتابخوانی در افزایش سطح کیفی و فرهنگ جمعی جوامع مختلف و نیز با توجه به کاهش روز به روز سرانه مطالعه ،جوامع مختلف جهانی روش های بسزایی برای  بهره بری بیشتر و ایجاد فضای مناسب مطالعاتی  اندیشیده شده است. در کشور ما نیز  در ده سال اخیر سرانه کتابخوانی کشور با توجه به تدابیر مناسب اندیشیده شده  و بهره مندی ناشران از تهسیلات مناسب، افتتاح متعدد کتابخانه ها، برگزاری جشنواره ها و کنگره های کتابخوانی ،ایستگاه های کتاب در اماکن عمومی ضمن ایجاد فضای مناسب کتابخوانی سرانه مطالعه کتاب از۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه به ۱۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه نیز رسیده  .

در استان کرمان بالغ بر ۳۵ نویسنده و تعداد قابل توجهی شاعر جوان و بالغ بر ۱۰ انتشارات، فضا و بستر مناسب رشد کتاب و کتابخوانی ایجاد گریده  است. اهمیت امر و با توجه به امارجوانان تحصیل کرده ،محصل،دانشجو و فرهنگی دهستانمان و نیاز رو به افزایش ایجاد  بستر های مناسب فرهنگی  و نیز مسئول و مدیر پروری سیریز در سطح شهرستان، استان و کشوری از یک سو و داشتن فضاهای مناسبی چون سالن فاطمیه واقع درحسینه قلعه ، مسجد جواد الائمه دهنوئیه ،مسجد تکیه حضرت اباالفضل(ع)فتح اباد و سایر مساجد  جهت تاسیس  کتابخانه  از  سوی دیگر همت صاحب نظران ،اندیشمندان ،شورا ها و جوانان غیور سیریز را می طلبد تا به این امر بصورت ویژه ای رسیدگی شود انتظار می رود با تشکیل کارگروهی متشکل از عزیزان با پیگیری دهیاری محترم و اعضا شورا ضمن استفاده از از نظرات صاحب نظران در آینده نه چندان دور شاهد افتتاح کتابخانه و افزایش سطح کیفی  فرهنگ غنی سیریزمان باشیم. امیدست تا در جهت رشد علمی فرهنگی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با احداث کتابخانه ی مجهز در خور و شایسته مردم عزیزمان  گامی بلند و بسزا برداریم.

نوشته:محمد جعفری

مطالب مرتبط

  • من و تو میشیم ما ۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۵:۳۴ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام
    جناب جعفری عزیز
    بسیار زیبا، انشاء الله با پیگیری شما و دهیاران محترم
    و با کمک گرفتن از نهاد های مربوطه ( ارشاد ، ائمه محترم جمعه و …) محل خاصی بدین منظور در نظر گرفته شود.
    تا بتوانیم با ایجاد فضای تفکر و مطالعه اثرات آن را علاوه بر بالا بردن فرهنگ و خرد جمعی با اعتیاد نیز مبارزه کنیم
    اگر چنین مکانهایی ( کتابخانه ، پارک کودک، پارک بانوان و ..) تاسیس نشود در آینده ای نه چندان دور تاسیس مراکز ترک اعتیاد اجتناب ناپذیر خواهد بود.

    (0)(0)
  • دیدگاه شما