تاریخ ارسال : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت : 5:04 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

تفاهم‌نامه‌ای برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم

1437979527020_30

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیریز به نقل از ایسنا: رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
به گفته نادر قدیانی، به دنبال فعالیت این انجمن برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و روستایی، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای، نهاد کتابخانه‌های عمومی از این پس مسئولیت ارسال این کتاب‌ها به کتابخانه‌های مناطق محروم و روستایی و تهیه گزارش از این فعالیت فرهنگی را بر عهده خواهد داشت.

او همچنین گفت: در سال جاری به مناسبت بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به دنبال اعلام فراخوانی به همین منظور، در حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب به ارزش بیش از شش میلیارد ریال برای اهدا به منطق محروم و روستایی از سوی ناشران عضو و غیرعضو این تشکل فرهم شده بود.

قدیانی اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ هزار جلد آن به موسسه خانه کتاب تخصیص داده شد تا در طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های بخش خصوصی و محروم کشور توزیع کند و تعداد ۱۵۰ هزار جلد آن طی تفاهم‌نامه‌ای در حال تحویل به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که در چند روز آینده به صورت یک کاروان اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌شود و مابقی آن برای نیاز کتابخانه‌های محروم کشور که طی سال از انجمن درخواست کتاب می‌کنند، تخصیص داده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در پایان اظهار کرد: با توجه به این‌که ناشران مشکلاتی در حوزه اقتصادی نشر دارند ولی چون نگاه آنان به حوزه کتاب عمدتا فرهنگی است و دغدغه‌های آنان در این زمینه بیشتر است ما شاهد ایثار و انفاق آنان هستیم که بسیار کار باارزشی است و این امر ادامه‌دهنده راه پیشینیان ما در وقف کتاب در کشور است و پیشنهاد می‌دهیم که موضوع خیریه کتاب دارای متولی مشخصی شود تا به مثابه خیرین مدرسه‌ساز این حرکت که به صورت پراکنده انجام می‏‌شود پیوسته باشد، همچنین در این زمینه به فرهنگ‌سازی پرداخته شود و امر توزیع هم بر اساس یک نیازسنجی واقعی صورت گیرد.

امسال دومین دوره‌ای است که این انجمن با اعلام فراخوان از ناشران کتاب کودک و نوجوان عضو و غیرعضو و ناشران شهرستانی برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم تقاضای اهدای کتاب می‌کند. سال گذشته بر همین اساس ناشران ۱۱۰ هزار جلد کتاب اهدا کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما