تاریخ ارسال : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت : 11:31 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

۱۶ اذر ماه روز دانشجو مبارک

roz-daneshjo-mobarak-photokade-1

۱۶ آذر ماه روز دانشجو را خدمت دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنیم و یاد و خاطره ی دانشجوی نخبه شهید هانی ابراهیمی را گرامی میداریم

روز دانشجو

بعد از کودتای ۲۸ مرداد، رژیم پهلوی با کمک آمریکا به قدرت برگشت و درصدد برآمد تا پایه های حکومت خود را محکم کند. بدین منظور نیکسون امریکایی به ایران آمد. اما با مخالفت و تظاهرات دانشجویان مواجه شد. رژیم تعدادی از دانشجویان را شهید کرد. این حادثه بعنوان روز مقاومت تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد.

 دوست داشتیم تا به بهانه روز دانشجو اماری از دانشجویان عزیز و نخبه های علمی سیریز گزارشی تهیه کنیم ولی متاسفانه منبع آگاهی پیدا نکردیم .به هر حال این روز بزرگ را خدمت تمامی دانشجویان به ویژه فرزندان سیریز تبریک عرض میکنیم .

 امروزه یکی از شاخصه های اصلی کشور های در حال توسعه و پیشرفت را مسئله فرهنگ به ویژه نقش نظام آموزش عالی آن تشکیل می دهد . نخستین عنصر اصلی دانشجویی ،علم ورزی و علم جویی است .دانشجو فردی است که دارای انگیزه های قوی و محکم دانش طلبی ،جویای  علم و در راستای بالا بردن توان بینشی خود تلاش میکند.امروز درس خواندن ،علم اموزی ،پژوهش و جدیت در کار یک جهاد علمی برای دانشجو محسوب می شود.

دانشجویان عزیز سهم بزرگی در انتقال فرهنگ در جامعه و شهر و روستاهای محل زندگی خود دارند که نمونه بارز دانشجوی مبارز که فرهنگ ایثار و فداکاری و علم اموزی را در دیارمان سیریز عزیز ترویج دادند دانشجوی شهید هانی ابراهیمی بود یاد و راهش گرامی باد.

امروز نیز شما دانشجویان می توانید با ابزار علم خود راه این عزیزان را ادامه دهید. دانشجو با ابزاری که در اختیار دارد می تواند به پیشرفت و ابادانی منطقه خود کمک کند. ابزار علم ابزار سازندگیست ان شالله با اندیشه و فکر شما سیریز به آنچه که شایستگیش را دارد برسد .*دانشجو، آینده در دستان تواست *روزت مبارک*

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما