تاریخ ارسال : ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت : 5:30 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

…خرمشهر ؛ شهر لاله های خونین…

 

فردا سوم خرداد، مصادف با روز آزادسازی خرمشهر، خونین شهر است. 

اول اینکه این روز عزیز و اون پیروزی غرور آفرین مبارک باشه بر همه ایرانیای غیرتمند. 

دوم اینکه …
ای خدا …
چرا؟ واقعا چرا؟

نمیگم همه ولی با کمال تاسف، همونطور که می بینیم با گذشت چند سال از این واقعه و معجزه بزرگ و دیگر وقایع جنگ، خیلی(درصد نسبتا زیادی) از ما(نمیگم خودمون منظورم خیلی از همین مردم ایرانی که ملیت ایرانی دارن) مردم، تا حدی از آرمانها و اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس فاصله گرفتیم که در برابر اون موضع هم میگیریم! و این واقعا جای تاسف داره .
چرا ارزشهای اون زمان حالا متاسفانه ضد ارزش شده؟ چرا؟
آیا جواب اون همه فداکاریها و جانفشانیها، اون همه خونهایی که برای حفظ نظام و انقلاب و در نتیجه آزادی خودمون ریخته شده، این بد حجابیهاست؟ این فساد و فحشاست؟ این بی بند و باریهاست؟ این رشوه ها و اختلاسهاست؟ این نامردیهاست؟
کسی منکر نقصها نیست. انتقاد وارده به خیلی جاها ولی آیا وضع فرهنگی خود مردم این باید باشه؟ دین و ایمان مردم باید در این حد باشه؟
اگه کسی خودش نخواد اصلاح شه، هیچ وقت اصلاح نمیشه! آیه قرآن و حرف خداست. خداوند سرنوشت هیچ قومی (و البته هر شخص، هر خانواده، هر اجتماعی) را تغییر نمیدهد تا خودشون نخوان وضعشون تغییر کنه.
اگه از وضع اقتصادی مینالیم بدونیم یه جای کارمون لنگه. اگه از بی ثباتی وضعیت خانواده ها مینالیم باید بدونیم یه جای کارمون لنگه. اگه …
الان واژه هایی مثل فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی، دگرخواهی، جانفشانی و واژه هایی دیگر از این دست، تو جامعه فعلی چه جایگاهی دارن؟

بیاییم از خودمون شروع کنیم.
هیچ وقت برای شروع دیر نیست ولی خدا کنه زمانی که به خودمون می آییم کار از کار نگذشته باشه چون به قول مرحوم قیصر امین پور چه زود دیر میشه!

شرمنده اگه سرتونو به درد آوردم.                                                                                                               

م-ع

مطالب مرتبط

  • sirizi ۱۳۹۲/۰۳/۰۶ - ۵:۵۲ ق٫ظ - پاسخ دادن

    متاسفانه باید بگم این بد حجابی ها وفحشایی که درموردش حرف میزنی نقشه وحیله دشمنا بوده که تونستن کار خودشونو بکنن. همین ماهواره ای که الان بهتر از یه آنتن پیدا میشه منشا اصلی این معضلاته ومقصرهم پدر ومادرا هستن.
    شمادرمورد خون شهدا حرف میزنی باید بگم بعضی خانواده های شهیدهم یادشون رفته چرا پدرشون ,عموشون یا دایی شون شهید شده دیگه چه برسه به…

    (0)(0)
  • دیدگاه شما