تاریخ ارسال : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت : 7:04 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

راه اندازی دسته اقتصاد مقاومتی در پرتال اطلاع رسانی سیریز

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز؛در چند سال اخیر و با شدت گرفتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای کشور عزیزمان ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور افزوده شد و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

اولین بار در سال ۱۳۸۹ رهبر معظم انقلاب از لفظ «اقتصاد مقاومتی» استفاده کردند. آنجایی که فرمودند «ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم. دوستان درست گفتند که ما تحریم ها را دور می زنیم؛ بنده هم یقین دارم ملت ایران و مسئولین کشور تحریم ها را دور می زنند، تحریم کنندگان را ناکام میکنند؛ مثل موارد دیگری که در سالهای گذشته در زمینه های سیاسی بود که یک اشتباهی کردند، یک حرکتی انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکی یکی عذرخواهی کنند.»
سالهای ۹۰ و ۹۱، سالهایی بود که ادبیات اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تشریح شد. آنجایی که معظم له فرمودند «کاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است. این وابستگی، میراث شوم صد ساله ی ماست» و یا در جایی دیگر فرمودند «همین شرکت های دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و یکی از مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است».

در سال ۹۲، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، ابلاغ شد و در این سیاست ها بر «پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، محور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، اصلاح نظام درآمدی دولت، افزایش تولید داخلی نهاده ها و کالاهای اساسی، اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی، صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور و ….» تاکید شد.

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سالهای ۹۴،۹۳ و ۹۵ هم به طور مکرر در سخنان رهبر معظم انقلاب ادامه یافت تا جایی که معظم له فرمودند « تکیه عمده ی اقتصاد مقاومتی، روی مردم و روی تولید داخلی است» و یا «بخش هایی خارج از دولت، می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند از جمله بسیج» و ابتدای امسال که رهبر معظم انقلاب، سال ۹۵ را به نام «اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل» نام نهادند، بسیاری از مسئولان به تکاپو افتادند تا این بار در مقام عمل، فرموده رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنند.
در همین راستا و با توجه به اهمیت پیاده سازی «اقتصاد مقاومتی» در کشور بر آن شدیم که بخش اقتصاد مقاومتی را در پرتال اطلاع رسانی سیریز فعال کنیم تا ضمن معرفی برخی مشاغل و کسب کار های مناسب برای مردم به خصوص جوانان منطقه سیریز و تشویق آنها به سمت اقتصاد مقاومتی با فعالان این عرصه در دیارمان سیریز گفتگویی داشته باشیم تا بتوانیم با انتقال تجربیات این افراد موفق، زمینه ای برای الگوبرداری سایرهمشهریان فراهم سازیم. و از همشهریان عزیزی که در این راستا گام برداشتند خواهشمندیم خود را به ما معرفی نمایند تا از تجربیات آنها هم برای خود و هم سایر همشهریان از طریق این رسانه منتقل کنیم .

مطالب مرتبط

دیدگاه شما