تاریخ ارسال : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت : 4:21 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

۱۰ روستا در رفسنجان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند

فرماندار رفسنجان از انتخاب 10 روستا در بخش های فردوس، مرکزی، نوق و کشکوئیه این شهرستان به عنوان روستاهای پایلوت اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 

حمید ملانوری روز جمعه  اظهار کرد: در این روستاها طرح هایی در حوزه دامداری، طیور، فرآوری پسته، صنایع دستی، قالی بافی، بسته بندی، تولید عرقیجات و غیره رصد شده است و با ایجاد تفاهم نامه، اجرایی خواهند شد.
وی هدف از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها را ایجاد اشتغال و درآمد و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان و تصریح کرد: قرار است واحدهای تولیدی و کارگاه های کوچک و متوسط که زودبازده هستند در این روستاها با ارایه تسهیلات احداث شوند.
وی گفت: با توجه به نیاز هر طرح به سرمایه گذاری، تسهیلات از یک تا ۲۰ میلیارد ریال با تنفس یکساله و سود مناسب واگذار می شود تا با اجراشدن طرح ها چراغ روستاها روشن بماند.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: طرح های نو نیز در روستاها قابلیت اجرایی دارند که از جمله آنها می توان به تولید کود کمپوست از پوست تازه پسته و تولید کربن فعال و کربن صنعتی از پوست سخت پسته اشاره کرد.
وی گفت: قبلا کشاورزان این دو ماده ارزشمند را در طبیعت رها می کردند که ضمن آلوده کردن محیط زیست نه اشتغالی ایجاد می شد و نه ارزش افزوده ای داشت.
ملانوری اظهار کرد: با تولید کربن صنعتی و کربن فعال هم ارزش افزوده و هم اشتغالزایی ایجاد می شود و در حال حاضر نیز در روستای احمدآباد دئفه کود کمپوست از پوست پسته تولید می شود.
رفسنجان در حوزه اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته به طوری که طی سه سال اخیر تفاهم نامه بیش از یکهزار و ۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در ستاد مثلث توسعه اقتصادی با اعتبار بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاه شما