تاریخ ارسال : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت : 4:40 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

کاشت و غرس درخت توسط پویش دوستداران طبیعت سیریز.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز:  (دوستداران طبیعت سیریز )  اسم پویشی است که مدتی است در فضای مجازی دوستداران محیط زیست را با روش‌های ابتکاری به حفاظت از طبیعت سیریز  دعوت می‌کند.

متاسفانه رها سازی زباله و پسماند های ساختمانی  یکی از  مشکلاتی است که محیط زیست و طبیعت سیریز را بد منظره کرده و سلامت محیط زیست و جامعه به خطر می اندازد ٬ تلاش برای ایجاد و یا تغییر الگوهای فرهنگی می تواند تلنگری باشد تا کسانی را که  در خواب غفلت هستند ، از روا داشتن بی مهری به طبیعت بیدارکرده و برای نجات از دامی که با نابودی طبیعت برای خود پهن می کنند، با جدیت بکوشند.

پویش دوستداران طبیعت سیریز  قصد دارد نریختن زباله در طبیعت  وارج نهادن به محیط زیست را به یک فرهنگ تبدیل کند. این امر نیازمند تلاش بسیار از سوی مسئولین و همکاری بسیار از سوی مردم است . ریختن زباله در فضای عمومی به نوعی خیانت به سلامت خود ٬ جامعه و همچنین توهین به خود و مردم ‌می‌باشد.

 متاسفانه برخی با بی توجهی به چنین مسائلی علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست به زیبایی منطقه نیزلطمه می زنند و با توجه به اینکه این افراد بسیار اندک می باشند ولی این مشکل فرهنگی را به پای عموم مردم می نویسند. حالا تعدادی از عزیزان در قالب گروه مجازی شروع به کار کرده اند تا علاوه بر جلوگیری از خسارت بیشتر به محیط زیست و پاکسازی محیط پیرامون از زباله ها برای زیبا سازی محیط زیست هم گامی برداشته شود  به همین دلیل برای اولین اقدام عملی این پویش در روز ۲۰ اسفند  به پاکسازی محوطه اوژانس در حال ساخت در میدان ورودی سیریز پرداختند و علاوه بر پاکسازی منطقه  و اطراف ساختمان در حال احداث به منظورایجاد فضای سبز تعدادی نهال نیزباحضور سادات سیریز غرس کردند ٬ نکته قابل توجه  در کاشت و غرس درخت حضورحضرت حجه الاسلام سید محمد جعفری قائم مقام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان و اخوی بزرگوارشان حضرت حجه الاسلام سید مهدی جعفری از فرزندان سیریز بود که با حضور و کمک به درختکاری قوت قلبی بودند برای عزیزانی که  کمک می کردند.

پویش سیریز بدون زباله در اولین اقدام خود دست به این فعالیت زد تا فرهنگ محیط زیست را نهادینه کند .حال علاوه بر ادامه فعالیت ازعزیزانی که دوستدار طبیعت هستند دعوت می کند تا با پیوستن به این پویش و با ارائه نظرات و پیشنهادات  سیریزی زیبا داشته باشیم .

مهم ترین اهداف پویش دوستداران طبیعت سیریز به شرح ذیل می باشد.

۱.ترویج فرهنگ بهداشت و پاکیزگی محیط زیست

۲.حفظ ونگهداری از منابع طبیعی

۳.اطلاع رسانی عمومی

۴.اموزش و پژوهش برای توسعه بهداشت در سطح روستا

۵.گشترش و تقویت هماهنگی بین نهاد های دولتی و مردم

۶.گشترس نظارت عمومی و اجرای پاکسازی محیط در طبیعت و اماکن مذهبی، تفریحی

۷.توسعه منابع طبیعی در فصول مختلف درختکاری

مطالب مرتبط

دیدگاه شما