تاریخ ارسال : ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت : 8:06 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

انتخاب شورای اصلح

نیت از تشکلیل شوراهای اسلامی شهر و روستا٬ سپردن مسولیت به خود مردم است. یعنی اینکه تعدادی از مردم که از توانایی و دانش کافی برخوردار می باشند توسط همشهریان خود انتخاب شده و موضوعات٬ مشکلات و مواردی را که از دید کلان دولت دور مانده است شناسایی و پیگیری و یا حل نماید. ولی آیا این امر محقق شده است؟

شاید در کلان شهرها این امر اتفاق افتاده باشد٬ اما در شهرهای کوچک این امر مهم به ندرت اتفاق افتاد.

به جای تخصص و تجربه٬ قوم و قبیله و فامیل ملاک تعیین اعضا شد و هر کس بامش بیش٬ لاجرم ورودش به شورا راحت تر.

به جای اینکه افراد برنامه کاری بدهند و ذهن مردم را روشن کنند٬ ذهن مردم را درگیر برنامه های بچه گانه محلی کرد ند مانند:چرا ما بودجه مون رو بدیم به فلان محله تا کوچه های فلان قسمت رو اسفالت کنند یا چرا بدیم به فلان منطقه اونا خودشون بودجه دارن.البته مشکل از بالاست جمعیت ۵ هزار نفری نیازی به ۲۱ شورا ندارد . .

آیا وظیفه شوراها شرکت در همایشها و مجالس ختم و جلسات ادرایست ؟ آیا وظیفه شوراها مهر کردن برگه مردمه !!شوراهای ما متاسفانه از مهرشون زیاد استفاده کردن .البته متاسفانه بخاطر اینکه منابع و خیلی چیزهایی که برای سیریز بوده رو با مهر خودشون مفت و مجانی در اختیار افراد غیر بومی گذاشتن تا در امد های انان در جیب انها قرار بگیره البته بعضی هاشونم زرنگی کردن جیب های خودشونو پر کردن. ایا شما به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرده اید در قسمت بایدها تو جه کنید به کدومشون عمل کرده اید .ولی در قسمت نباید ها به بعضی ها عمل کرده اید.

شوراهای اینده سیریز که امیدوارم مردم به صلاحیت انها نگاه کنند نه طایفه و قوم خویشی ،خواهشا به بیانات رهبری توجه کنید و کاری کنید مردم رو از خودتون راضی کنید .به فکر جیب و مقام خود نباشید.

..

لازم است کاندیداها در این فرصت باقیمانده تامل بیشتری در این راه داشته باشند و بیشتر به این فکر کنند که مسولین و باید برای این مسولیت پاسخگو باشن. حداقل در برابر وجدان خودشان.

تعهد + تدبیر = انتخاب اصلح

 

 

مطالب مرتبط

  • م.ع ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ - ۹:۱۰ ق٫ظ - پاسخ دادن

    امیدوارم مردم بر اساس فرمایشات رهبری انتخابی آگاهانه داشته باشند نه احساسی

    (0)(0)
  • دیدگاه شما