تاریخ ارسال : ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت : 10:30 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

نشست هم اندیشی مدیران کل استان کرمان باشورای اسلامی سیریز باموضوع اقتصاد مقاومتی


به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز : روز شنبه مورخ ۹۶/۶/۴جلسه ای با حضور آقایان یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ، مهندس میری مدیر عامل بانک صادرات استان، عباس حسن زاده مدیر عامل شرکت جهاد نصر استان و دکتر محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان و معین اقتصاد مقاومتی دهستان سیریزوهمچنین شورای اسلامی سیریز در محل دهیاری برگزار گردید .
دراین نشست معین اقتصاد مقاومتی سیریز (دکترجعفری )به تشریح برنامه و کارهای در حال اجرا پرداخت و خواستار حمایت همه جانبه ی مدیران کل استان از این طرح ها گردید .

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ، آموزش را یکی از ارکان مهم کار کمیته امداد دانست و گفت: با ارائه آموزش های لازم و مورد نیاز بازار کار ٬ می توان زمینه ی توانمند سازی مددجویان و محرومان را فراهم کرد.

وی به ظرفیت های بالای دهستان سیریز اشاره کرد و افزود: این دهستان ظرفیت های بالقوه زیادی دارد که می توان از این ظرفیت ها در جهت توانمندسازی محرومان بهره برد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان آقای صادقی با بیان اینکه عمده ی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دهستان سیریز سالمندهستند، گفت: کمیته امداد آمادگی دارد در جهت توانمندسازی مددجویان و اقشار آسیب پذیر این دهستان همکاری کند.

وی تعداد قالی بافان فعال تحت حمایت کمیته امداد استان را سه هزار بافنده عنوان کرد و افزود: ۱۶۵۵ تخته فرش به متراژ بیش از هشت هزار متر مربع توسط بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در سال ۹۵ تولید شده است.

صادقی ارزش این فرش های تولیدی را بیش از هفت میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان فرش تحت حمایت، فرش های تولیدی مددجویان توسط کمیته امداد در تهران با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

وی از تولید پوشاک مورد نیاز کارکنان شرکت گل گهر سیرجان و شرکت های وابسته توسط مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ نفر از مددجویان سیرجانی که اکثر آنان زنان سرپرست خانوار هستند در کارگاه خیاطی و تولیدی پوشاک کارکنان شرکت گل گهر مشغول به کار هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به راه اندازی سامانه توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه میزان اشتغال های انجام شده در هر شهرستان و عملکرد شهرستان ها در حوزه اشتغال مشخص می شود.

مدیر کل بانک صادرات استان کرمان نیز ٬ گفت: آماده اعطای تسهیلات کمیته امداد از طریق بانک صادرات در کمترین زمان ممکن وهمچنین با کارمزد پایین می باشد تا کسب و کار مدد جویان و نیازمندان در این طرح سرعت بیشتری کنند.
مهندس میری برای بهترانجام شدن این برنامه از مردم محترم سیریز درخواست کردتا در بانک صادرات سیریز سرمایه گذاری کنندتابهتروبیشتربتوانند از خدمات این شعبه استفاده کنند.
همچنین دراین جلسه آقای حسن زاده مدیرعامل شرکت جهاد نصر استان کرمان و همچنین معین اقتصادی سیریز، درخصوص ایجاد وتجهیز کارگاه هایی در زمینه ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی در دهستان سیریزاعلام آمادگی کردو در این زمینه قول مساعد داد.

حمزه ابراهیمی شورای اسلامی سیریز مصوبات جلسه را به صورت زیر ارایه داد:
۱_پس از جمع اوری مطالبات و خواسته های مردم توسط شورای اسلامی و دسته بندی آن ها و گزارش مسائل خدمت مدیر کل محترم کمیته امداد استان کرمان که حامی مشاغل خانگی است ، به پیشنهاد شورای اسلامی مقرر گردید جناب محمد ابراهیمی (حسین جعفر)کارمند کمیته امداد بخش یزدان آباد هفته ای حداقل ۲روز در سیریز مسقر گردد و مسائل مربوط به متقاضیان تسهیلات مشاغل را پیگیری نماید و مردم، محل مراجعه مشخصی داشته باشند .که مورد موافقت مدیر کل محترم قرار گرفت .دوستان دیگری هم که تقاضایی داشته باشند می توانند به ایشان مراجعه نمایند .
۲_در حضور مدیر عامل محترم بانک صادرات استان کرمان ،شورای اسلامی سیریز با ذکر این نکته که مطالبات بانکی منطقه سیریز بسیار ناچیز و در حد صفر است ،و از طرفی با توجه به فاصله ۷۰کیلومتری این دهستان و جمعیت متوسط شناور ۶۰۰۰نفری ،از مدیر عامل محترم جناب میری جهرمی درخواست افزایش سقف اعتبارات بانکی برای ارائه تسهیلات ریالی بیشتر به مردم و نصب یک دستگاه عابر بانک دیگر را در مکان های پرتردد خواستار شدند که مدیر عامل محترم بانک صادرات قول همکاری و مساعدت دادند و گفتند اینجا استحقاق یک شعبه مستقل بانکی وجود دارد .

شایان ذکر است: بازدید از منازل  و طرح های اشتغال فعال برخی از فعالان  از جمله برنامه های سفر مدیران کل  استان کرمان به سیریز بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما