تاریخ ارسال : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت : 9:31 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

جلسه طرح پیشگیری از سرقت محصول پسته در سیریز برگزار شد.

پرتال خبری سیریز: صبح امروز چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ جلسه ی طرح پیشگیری از سرقت محصول پسته باغات سیریز با حضور مهندس محمدی رئیس جهاد کشاورزی زرند،سرهنگ دانش رئیس پلیس پیشگیری شهرستان زرند،مهندس ایزدی بخشدار یزدان آباد ،شورای اسلامی ،شهردار و جمعی از کشاورزان در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) سیریز برگزار شد .

در این جلسه سرهنگ دانش از کشاورزان و مدیر عاملان چاه های کشاورزی خواست برای باغات نگهبان در نظر گرفته شود و نگهبانان را جهت استعلام و ادامه روال کاری به نیروی انتظامی منطقه معرفی کنند.

وی گفت : راه های فرعی منتهی به زمین های کشاورزی را مسدود کرده و در صورت مشاهده ی خودروی ناشناس و غیر مالک شماره پلاک آن خودرو را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

رئیس پلیس پیشگیری شهرستان زرند همچنین از کشاورزان خواست تجهیزات کشاورزی را در باغات رها نکنند؛ وی در ادامه گفت: متاسفانه گاهاً مشاهده شده شهروندان محترم سیریز شب ها درب منازل خود را باز گذاشته و وسایل در محیط خانه رها شده که سبب به خطر افتادن امنیت خانه و سرقت می گردد .

او افزود : حتی الامکان در کارگاهای ضبط پسته و انبارها از دوربین و تجهیزات امنیتی استفاده گردد.

در ادامه محمدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت : با توجه به معضل کم آبی در شهرستان آینده کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان زرند با خطر مواجه خواهد شد ولی در سیریز با توجه به تزریق منابع آبی از سمت فتح آباد آینده کشاورزی روشن و از دوران طلائی خود دور نخواهد شد.

محمدی افزود : خسارات وارده به زمین های کشاورزان از سیل سال گذشته که رسوبات آن‌ها بالا بوده مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .

او در ادامه بیان کرد : متاسفانه کشاورزان با توجه به مشکلاتی در بخش کشاورزی من جمله کم آبی، آفات و … مواجه بوده اند؛طی سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی و سرمازدگی یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه به شمار می رود .

وی در ادامه بیان کرد : با توجه به این مشکلات و خلأ ایستگاه هواشناسی در منطقه ی سیریز ؛ در آینده یک ایستگاه هواشناسی در مرکز سیریز از محل اعتبارات معادن در نظر گرفته شده، احداث خواهد شد.

محمدی در خصوص ایستگاه هواشناسی گفت : این ایستگاه ۱۶ سنسور دارد که بخش قابل توجهی را پوشش خواهد داد و در بخش کشاورزی کمک بسیاری خواهد کرد و ۲۴ ساعت قبل از سرمازدگی ٪۹۵ قابل پیش بینی خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما