تاریخ ارسال : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت : 6:50 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

هشتمین یادواره شهدای گرانقدر سیریز در حال برگزاریست/شب دوم

شب دوم یادواره ۴۰شهید سرافراز سیریز شب گذشته۲۴آبان ماه با حضور مردم شهید پرور ،خانواده های معزز شهدا در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) سیریز برگزار شد.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ،درشب دوم یادواره ی شهدای گرانقدر سیریز خطیب و استاد اخلاق حجت الاسلام راشد یزدی به وعظ و سخنرانی پرداخت.

ایشان سخنان خود را با سلام و درود برشهدای معزز و طلب رحمت برای ایشان و درگذشتگان آغاز کرد،

وی وعظ خود را با یک نکته ی اخلاقی _تربیتی از مقاومت و قدرت نمایی بازماندگان اباعبدالله الحسین(ع) آغازکرد و گفت:عقیده ی حکما براین است که موجودات عالم از جهتی بر دوگونه خلق شده اند؛یک سری موجوداتی که ابتدا خلقت کامل بوده اند و باگذشت زمان رو به نقص می روند مانند خورشید و یک سلسله موجودات هستند که وقتی خلق می شوند ناقص اند آن ها رو به کمال می روند مثل انسان.

راه تکامل و نقص عکس هم است ،موجودی وقتی بخواهد تکامل پیداکند باید رو به بالا برودوبه تکامل برسد و زندگی کند نه اینکه زنده باشد مثل حیوانات.

استاد بزرگ اخلاق در ادامه ی مباحث در مورد خدمت خلق به ایراد سخن پرداخت و گفت:اگر خداوند بنده ای را برای خدمت به خلق انتخاب کردبرای این خدمت به وی شرح صدر می دهد و بر مغز و او سرچشمه های حکمت راجاری می کند و هر جا که لازم باشدبه او راه درست را الهام می کند.

خداوند در آخرین آیات سوره ی توبه به معرفی پیامبر پرداخته است ؛در یک آیه ۵مرتبه از مردم سخن به میان آورده و این یعنی اینکه مردم بسیار مهم هستند،پس اگر کسی بخواهد موفق باشد باید از مردم،با مردم و برای مردم باشد نه برای خودش.

حجت الاسلام راشد یزدی بیان کرد: شهدای عزیز که در دل مردم و ملت ها جای گرفته اند این گونه بوده اند،گردش چرخ ویلچر جانبازان گرامی امید و حیاتی به ملت می دهد که بسیار ارزشمند است وجوانان عزیز وقتی که با برگزاری یادواره می بینند که در گذشته عده ای جوان از جان و سلامتی خود گذشته اند تا ما اکنون در امنیت ،آسایش راحتی زندگی کنیم حیات پیدا میکنند و جان می گیرند.

استاد گرامی بازهم به مسیله جمعیت اندک سیریز و تعداد بالای شهدا و.جانبازان و آزادگان این خطه اشاره کرد و در ادامه گفت:مصایب کربلا را متذکر شدیم که از آن درس بگیریم و بدانیم که برای انسان مسلمان مشکل معنی ندارد و تمام مشکلات با صبر ، تحمل و قدرت مغز که خداوند به انسان عطا کرده قابل حل است.

مداحی مداحان اهل بیت (ع) و عزاداری هیئت  امام حسن مجتبی(ع) دهنوئیه از دیگر برنامه های اشب دوم  برگزاری یادواره شهدای سیریز بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما