تاریخ ارسال : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت : 2:34 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

هشتمین یادواره شهدای گرانقدر سیریز در حال برگزاریست/شب سوم

شب گذشته ۲۵آبان ماه باحضور مردم شهید پرور،خانواده های گرانقدر شهدا و جمعی از مسیولین در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) سیریز برگزارگردید.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز :درشب سوم یادواره ی شهدای گرانقدر سیریز سردارعبدالحسین رحیمی از یادگاران دوران دفاع مقدس با اشاره به دستاوردهای عظیم دفاع مقدس حضور گسترده شیعه درعراق و سوریه و برپایی با شکوه همایش پیاده روی اربعین را از آثار و برکات خون شهیدان دانست و خفت وخواری دشمنان را ثمره ی مجاهدت های شهیدان و ایثارگران دانست،همچنین سردار رحیمی خاطراتی از عرض ارادت مردم ولایی به ساخت گنبد امام حسین(ع) که در کرمان در حال ساخت است بیان کرد.
شایان ذکراست اهالی دهستان سیریز طی دو سال گذشته در امرساخت گنبد مشارکت تحسین برانگیزی داشته اند.
درادامه ی مراسم خطیب و استاد اخلاق حجت الاسلام راشد یزدی به وعظ وسخنرانی پرداخت.
وی سخنان خود را با سلام و درود بر شهدای معزز و طلب رحمت برای ایشان و درگذشتگان و نیز تسلیت شهادت مظلومانه سبت اکبر امام حسن مجتبی(س) را آغاز کرد.
حجت الاسلام راشدیزدی وعظ خود را با یک نکته اخلاقی آغاز کرد وگفت:ناپرهیزی مهمترین دلیل بیماری است،درعالم پزشکی پرهیز از دارو مهمتراست که به آن بهداشت می گویند؛اگر مردم بهداشت را رعایت می کردند به انواع امراض با این وسعت مبتلا نمی شدند.
وی در ادامه بحث بیماری های جسمی را به موضوع گناه پیوند داد و عرض کرد:قبل از اینکه بگویند ثواب کنید می گویند گناه نکنید؛لطف پروردگاردرمسیر زندگی ما یک فرصت قرارداده برای استغفار و توبه مثل شب جمعه و مثل مجلس شهدا،پس تصمیم بگیرید از امشب دیگر گناه نکنید.
در قرآن ۳مطلب بسیار تاکید شده۱_دعاکردن۲_شکر کردن۳_استغفار
خداوند به پیامبر می فرماید:به تمام بندگانم که گناه کرده اند بگو که نا امید نباشید،دلیلش این است که خدا بندگانش را دوست دارد.
خداوند درسوره ی فرقان می فرماید:اگرکسی توبه کرد و تصمیم گرفت که دیگر گناه را تکرار نکند و حقوق دیگران که بر گردنش است بپردازد خداوند گناهانی که دارد تبدیل به حسنات می کندو این توبه قبول می شود،تنها حق الناس است که بخشیده نمی شود.<<حتی شهید اولین قطره ی خونش که بر زمین چکید تمام گناهانش بخشیده می شود الا حق الناس که بخشیده نمی شود>>.
استاد راشد درادامه گفت:هرجانبازی که به واسطه ی جانبازی اش از دنیا برود شهید است و باید در قطعه ی شهدا نیزدفن شود و احکامی که بر شهید است برای او نیز است.
ایشان در ادامه ی مطلب حق الناس عرض کرد:حق الناس تنها مالی نیست بلکه بد اخلاقی در منزل نیز حق الناس است و عذاب دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما