تاریخ ارسال : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت : 5:28 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

هشتمین یادواره شهدای گرانقدر سیریز در حال برگزاریست/شب پنجم

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز :درشب پنجم یادواره ی شهدای گرانقدر سیریز مراسم با قرائت قرآن آغازگردید.
درادامه سردارحمزه ای از یادگاران دوران دفاع مقدس وگردان۴۱۲ به روایت خاطرات جنگ پرداختندوخاطره شهید علی عرب را روایت کرد که شهید بزرگوار خرج آرپی چی اش آتش گرفت به زمین خوابید وحتی چفیه اش را در دهانش گذاشت تا صدایی ازش خارج نشودتا عملیات لو نرود ،سپس خاطره ای از شهید معظم حاج علی محمدی پور بیان کرد؛ سردارگفت:قبل از عملیات کربلای ۵بالای دکل حاج علی درون سیم های خاردار جایی را به من نشان داد و گفت :احمد من اینجا شهید می شوم، برادرم حسین هم شهید می شود وچندین نفردیگررا رااسم برد؛ بعد از عملیات هم خود وهم تمام.کسانی که نام برده بود شعید شدند؛سپس به نقل خاطراتی دیگر از این شهید بزرگوار پرداخت. درادامه برنامه ی ویژه ی قرآنی اجراشد که طی این برنامه پس ازطرح سوالاتی از حضار به دو نفر ازبرادران که پاسخ صحیح دادند جوایزی اهداشد.
درادامه ی برنامه های یادواره خطیب واستادگرانقدر اخلاق حجت الاسلام راشدیزدی به سخنرانی پرداخت،ایشان سخنان خود را همچون شب های قبل با درودوسلام به شهدای معظم و طلب رحمت برای ایشان و درگذشتگان آغاز کرد.
ایشان سخنان خودرا ضمن تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان با موضوع شیعه شروع وگفت:حضرت رضا(ع) فصل ممیز شیعه اثنی عشری با سایر شیعیان و فرق شیعی هستند.امروزه بدخواهان می گویند کلمه ی شیعه از زمان صفویه بوجود آمده و قبلا نبوده برای اثبات این سخن غلط روایتی را به نقل قول از ابوذر غفاری بیان میکنم؛ ابوذر می گوید:درخدمت پیامبر با چند تن از صحابه بودیم که حضرت علی وارد شدپیغمبرسخنش را از لحاظ جهت تغییر دادو فرمود <هذاوشیعته هم الفایزون> یعنی این مرد (حضرت علی)و پیروانش گروه رستگارانند.اهل تسنن نیز نقل می کنند که بارها پیامبر گفته:<علی و شیعته هم الفایزون>
ابن ابی الحدید معتزلی هم از علمای قدر اهل تسنن است در شرح نهج البلاغه ۱۶روایت مستقیم از پیامبر نقل می کند.
در ادامه ایشان در مورد مذهب شیعه فرمود:فرق شیعه فراوانند ۱_عده ای هستند که حضرت علی رابه جانشینی پیامبر قبول دارند اما امام علی را بعنوان امام قبول ندارند این گروه شیعه علویین هستند ۲_عده ای حضرت علی تا امام باقر را قبول دارند اما به جای امام باقر جناب زیدابن علی ابن الحسین راقبول دارند که به این گروه شیعه زیدیه می گویند
۳_گروهی دیگر شیعه هستند ولی به جای امام کاظم بعداز امام صادق پسر بزرگ حضرت یعنی اسماعیل را قبول دارند که به این گروه اسماعیلیه می گویند.
۴_گروه بعدی از شیعیان که تا امام موسی ابن جعفر را قبول دارند ولی به امام رضا اعتقاد ندارند شیعیه واقفیه می گویند.از امام رضا (ع) به بعد دیگر هیچ شعبه وفرق شیعه نداریم.
استاد بزرگ اخلاق بعداز مسیله فرق شیعه به موضوع سبک قرآن اشاره کرد و گفت:قرآن نه شعر است که سبکش نظم باشد و نه نثر است بلکه قرآن سبک خودرادارد و هیچ کس نمی تواند مثل قرآن حتی یک آیه بیاورد.
درادامه وی در مورد شیعه ی واقعی فرمود:کسی شیعه ی واقعی است که دقیقا پشت سر حضرت علی(ع) حرکت کندزیرا صادق تر و درستکارتر از علی کسی نبوده،برای رسیدن به مقصد و هدف نهایی باید خط وراه درست را انتخاب کرد و راه درست راه شیعه است.
درپایان وعظ حجت الاسلام یزدی دعاکردند که به برکت حضرت ثامن الحجج (ع) گروه شیعه ی رستگار به ظهور حضرت بقیه الله الاعظم به فیض رسیدن به دیدارجمال دل آرای آن حضرت افتخار پیدا کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما