تاریخ ارسال : ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت : 9:03 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازدید دکتر امیری نماینده محترم و فرماندار شهرستان زرند ار مرکز دوخت سیریز جامه

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ،فرماندار زرند در حاشیه بازدید از کارگاه دوخت جامه سیریز بخش یزدان آباد که با حضور دکتر حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان، و تنی چند از مسئولین برگزار شد از توجه ویژه شهرستان به این منطقه خبر داد و افزود: علیرغم وجود مشکلات زیاد در تخصیص اعتبار، بیشترین میزان اعتبارات شهرستان در جهت رفع مشکلات این منطقه که جزء مناطق بسیار مهم در سطح شهرستان می باشد هزینه می شود.

 

وی از خدمات صورت گرفته در بحث اقتصاد مقاومتی توسط شرکت جهاد نصر کرمان که معین اقتصادی بخش یزدان آباد دهستان سیریز می باشد قدر دانی کرد و گفت: به حمدالله با ابتکار خوب استاندار محترم کرمان و تقسیم این استان پهناور به ۸زون اقتصادی شهرستان زرند به شرکت میدکو سپرده شد علیرغم اینکه قریب ۲ سال از اجرای این طرح می گذرد اما تا کنون هیچ برنامه ای از سوی این شرکت برای پیاده سازی برنامه های اقتصاد مقاومتی اجرا نشده است اما شرکت جهاد نصر در کمتر از ۴ ماه که به عنوان معین بخش یزدان آباد معرفی شد با جدیت و پیگیری مسئولین این شرکت کارهای خوبی در این منطقه شکل گرفته و یا در حال شکل گیری است .

 

وی به راه اندازی کارگاه دوخت جامه سیریز اشاره کرد و احداث این کارگاه توسط جهاد نصر را بسیار ارزشمند خواند و افزود : تولیدات این کارگاه مجهز و مدرن، گره گشای بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی، بیمارستان ها و سایر بخش های تولیدی و خدماتی خواهد بود که می توانند لباس کار کارکنان خود را با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه نمایند.

 

فرماندار زرند از جمله  برنامه های پیش رو برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در این منطقه را، حمایت از دوخت پته، بافت قالی، کشت زعفران، پرورش آب زیان عنوان  کرد و از حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این زمینه ها خبر داد.

 

خنجری یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند در توسعه پرشتاب شهرستان موثر باشد را ایجاد اتاق پنجره واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت سرمایه گذاران برشمرد و گفت: به زودی اتاق پنجره واحد سرمایه گذاری در زرند ایجاد خواهد شد.

 

در ادامه حاج عباس حسن زاده شعار شرکت جهاد نصر را هر خانوار یک شغل عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد مرکز دوخت جامه سی ریز با تولید لباس کار با کیفیت خیلی خوب و قیمت مناسب از واحدهای اقتصادی موفق و مطرح کشور در آینده شود.

 

در ادامه دکتر جعفری که عضو دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه سیریز می باشد گفت: با برنامه های تدوین شده زمینه اشتغال ۶۳۳ نفر تا بهمن ماه سال آینده در سیریز در کارگاه های دوخت پته، کارگاه های بافت قالی، استخرهای پرورش آب زیان و کشت زعفران فراهم و این رقم طی دو سال آینده به ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید.

 

اعضای شورای روستاهای سیریز به بیان مشکلات منطقه پرداختند که اهم مشکلات مطرح شده جاده زرند سیریز، راه اندازی اورژانس عنوان شد:

 

مهندس حسین علی بهرامپور نماینده مجتمع سنگ آهن سادات سیریز از راه اندازی کارخانه کنسانتره سادات سیریز در آینده خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد قطعات این کارخانه در حال حاضر ساخته شده و پیش بینی می شود کمتر از یک سال از کلنگ زنی این مجموعه که در دهه فجر امسال رخ خواهد داد به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

در پایان دکتر حسین امیری تسهیل در سرمایه گذاری را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و از پیگیری های متعدد در سطح وزارتخانه ها برای رفع مشکلات منطقه از جمله مباحث درمانی ، جاده و عمرانی خبرداد .

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان برنامه های اقتصاد مقاومتی این منطقه را الگویی برای سایر مناطق برشمرد و، تنوع بخشی به محصولات، کیفیت خوب، قیمت رقابتی و توجه به معیشت و بیمه کارکنان این مرکز دوخت را مهمترین اقداماتی خواند که به افزایش بهره وری این کارگاه کمک شایانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما