تاریخ ارسال : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت : 8:32 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

سیریز می‌تواند الگوی پایلوت اقتصادمقاومتی بانوان و خانواده درسطح استان کرمان باشد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت:در مراسم افتتاحیه اولین و بزرگترین کارگاه تولید دوخت استان کرمان در دهستان سیریز شهرستان زرند، اظهار داشت: سیریز می‌تواند الگوی پایلوت اقتصادمقاومتی بانوان و خانواده درسطح استان کرمان باشد.

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز: ظهر امروز مدیر کل امور بانوان استانداری با حضور حضرت حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه محترم ،جناب دکتر جعفری مدیرکل بیمه سلامت ،جناب مهندس خنجری فرماندار محترم و هیئت همراه  به سیریز سفر و پس از زیارت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) سیریزو تجدید میثاق با شهدای گرانقدر سیریز، مرکز دوخت سیریز جامه را افتتاح کرد.

فاطمه‌السادات حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عصر امروز در مراسم افتتاحیه اولین و بزرگترین کارگاه تولید دوخت استان کرمان در سیریز ، اظهار داشت: سیریز می‌تواند الگوی پایلوت اقتصادمقاومتی بانوان و خانواده درسطح استان کرمان باشد.
سرکارخانم حسینی در ادامه بیان کرد: سیریز همچنین می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد چراکه در یک چنین روستایی اشتغال پایدار را برای بانوان در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه دوخت و تولید پوشاک با اشتغالزایی برای ۹۶ نفر، تضمین کننده ادعای ما است، گفت: صنایع‌دستی و بافت گلیم سنتی به فراموشی سپرده شده بود اما تلاش بانوان سی‌ریز برای احیای آن قابل تقدیر است، این کار باید معرفی شود که بانوان سیریزی با همت و تلاش یک جهاد اقتصادی را انجام داده‌اند.

ایشان ضمن قدردانی از کارآفرین نمونه خانم لشکری که توانسته در ۲ شهرستان استان کرمان تولید پوشاک و کارآفرینی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کند، ازهمه بانوان کارآفرین خواست با تعامل و همکاری بیش از پیش زمینه اشتغال بانوان در روستاها را بوجود آورند تا مهاجرت ازشهر به روستاها را موجب شود و روستاها آبادتر شوند.

خانم حسینی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما ۵۰۰ آیه در زمینه کار و کارآفرینی توصیه شده است، عنوان کرد: در زمان ۴ تا ۶ ماه ۲۲۲ نفردر دهستان سیریز کار آفرین شده‌اند که اتفاق بسیار شایسته و در خور تحسین است، جهاد اقتصادی رسالت همه ما است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان اظهار کرد: چرخ‌های دوخت صنعتی موجود در این کارگاه در جنوب شرق بی‌نظیر است، روحیه نشاط و شادابی در بین بانوان روستا وجود دارد، قطعا می‌توان در استان کرمان چنین تحولی را داشته باشیم و شاهد یک توسعه و شکوفایی در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

سرکار خانم لشکری مدیر مرکز دوخت سیریز جامه از ارسال تولیدات سیریز به دبی، کویت و هند خبر داد و گفت : در زمان ۵۰ روزه فعالیت این کارگاه قریب ۳ هزار دست لباس مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده است وتولید با مدرن‌ترین دستگاه‌های دوخت روز دنیا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ماهانه بطور متوسط ۱هزار۵۰۰ دست لباس تولید می‌شود و مقدمات راه‌اندازی فاز دوم این مرکز فراهم شده است و با راه‌اندازی فاز دوم این کارگاه تولیدی در اوایل سال آینده زمینه اشتغال ۳۰ نفر از بانوان روستا فراهم می‌شود.

لشکری از برنامه‌های آینده برای صادرات گفت و تاکید کرد: رایزنی‌های لازم برای صادرات به دبی، کویت و هند انجام شده و قرارداد اولیه برای صادرات ۱۰۰ دست لباس به شرکت توریستی دبی منعقد شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند هم ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این مرکز تولیدی گفت: مردم باید این مهم را به‌خوبی درک کنند که اشتغال و رونق اقتصادی تنها با اعتماد به ظرفیت‌های داخلی به دست می‌آید.

وی عنوان کرد: هر فرد ایرانی متعهد باید محصولات تولید داخل را خریداری کند تا چرخ‌های اقتصاد بچرخد و باعث بیرون آمدن کشور از رکود شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای شکست دادن انقلاب از هیچ توطئه‌ای دریغ ندارند و استکبار با تحریم اقتصادی به جنگ ما آمده است، بیان کرد: ما می‌توانیم با افزایش تولید توام با کیفیت و مصرف تولیدات داخلی همانند دوران دفاع مقدس دشمنان را دراین عرصه هم شکست دهیم.

وی توصیه کرد: درآستانه سال نو با خرید کالای ایرانی دل تولیدکنندگان داخلی را شاد و آنان را در ادامه مسیر امیدوار کنیم زیرا رونق بازار کالای ایرانی، اشتغال فرزندان ایرانی را درپی دارد.

دکترجعفری دبیرستاداقتصادمقاومتی سیریزازاشتغال ۳۰۰ نفردر۶ ماهه دوم سال جاری خبر داد.

جعفری مدیر بیمه سلامت استان ودبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سیریز از فعالان راه‌اندازی این مرکز نیز ابراز کرد: یک معین اقتصادی توسط شرکت جهاد نصر با هدف توانمند‌سازی مردم توسط خود مردم و حمایت از تولید داخلی برای دهستان سیریز تدارک دیده شده و دراین راستا خوشبختانه با اعتبار ۱ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی قریب ۳۰۰ شغل در ۶ ماهه دوم سال جاری در این دهستان باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما