تاریخ ارسال : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت : 9:17 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازدید مسئولین استانی و شهرستان از طرح های اقتصاد مقاومتی سیریز

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ،صبح روز سه شنبه۱۱اردیبهشت جناب آقای مهندس شریفی مدیر کل امور روستایی به همراه جمعی از دهیاران از نقاط مختلف استان جهت بازدید از دهستان سیریز وارد دهستان شدند.
در این بازدید جناب آقای دکتر امیری ( نماینده محترم مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان ) جناب آقای خنجری( فرماندارمحترم زرند) جناب آقای مهندس حسن زاده ( مدیر عامل جهاد نصر و معین اقتصادی سیریز) جناب آقای دکتر جعفری (مدیر کل بیمه سلامت) و جناب آقای شهابی (بخشدار محترم یزدان آباد) نیز حضور داشتند. میهمانان در بدو ورود به دهستان با حضور در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) به ساحت مقدس امامزاده و شهدای گرانقدر و معظم دهستان ادای احترام کردند،ایشان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مرکز دوخت سیریزجامه حضور یافته و از روند اجرایی مرکز دوخت بازدید و در جریان فعالیت آن قرار گرفتند.
شبستان حضرت ابوالفضل دهنوئیه سیریزمحل اجتماع میهمانان عزیز و بزرگوار بود تا گزارشی از مراحل راه اندازی مرکز دوخت و افق آتیه آن از زبان جناب دکتر جعفری (مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سیریز) بشنوند.
دکتر جعفری با اشاره به اشتغال نزدیک به ۳۰۰نفر در مدت ۱۵۰روز یعنی هر روز ۲شغل و پیش بینی برای گسترش مرکز بازاریابی و نگهداری بازار را از شاخص های مهم در رشد پویایی واحد های تولیدی دانست.
در ادامه جناب آقای دکتر امیری با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان زرند و توجه خاص به بهره گیری از انرژی خورشیدی ،معادن و توسعه آن ها ،کارخانه واگن سازی و ساخت واگن های مترو برای مراکز اصفهان و تهران ، توسعه گلخانه ها و حتی بهره گیری از شن در امر گردشگری، ازپتانسیل های این منطقه کویری یاد کرد و اقتصاد مقاومتی را از ظرفیت های موجود هر منطقه دانست .
وی در ادامه از فعالان معین اقتصادی دهستان سیریز که ظرفیت های منطقه را شناسایی و مرکز دوخت را با مشارکت بسیاری از خانواده ها راه اندازی کردند تشکر کرد.
جناب آقای دکتر امیری معدن سنگ آهن سیریز را یکی دیگر از پتانسیل های موجود در منطقه دانست و افزود با راه اندازی واحد کنسانتره و آهن اسفنجی این معدن در آینده نزدیک شاهد تحولی بزرگ در منطقه خواهیم بود.
ایشان در مورد محور مواصلاتی زرند – بافق گفت: قطعه ی اول محور زرند – یزدان آباد تکمیل و قطعه ی سوم محور سیریز – بافق نیز اجرا شده؛ قطعه دوم محور یزدان آباد تا سیریز ۴ کیلومترپایانی به مناقصه گذاشته شده و طی گفتگویی که با عباس حسن زاده مدیر عامل شرکت جهاد نصرشد با تامین قیر در اولین فرصت شروع به کار می کنند.
آسفالت معابر روستایی نیز بلافاصله پس از نصب علمک از دیگر مواردی بود که ایشان به آن اشاره کرد.
در پایان آقای مهندس شریفی مدیر کل امور روستایی استان ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی اهالی دهستان سیریز،هدف از حضور دهیاران مناطق ماهان،گلباف ،شهداد،راین، چترود و…به دهستان سیریز را کسب تجربه و انتقال ایده های نو در سایه ی اتحاد و همدلی به روستاهای خودشان بیان نمود.
مهندس شریفی در ادامه گفت: با توجه به اینکه آثار تاریخی شامل ۱-باغ شاهزاده ماهان ۲-ارگ قدیم بم ۳-میمند شهربابک۴-گلیم سیرجان ۵-قنات های کرمان ثبت جهانی خواهند شد افق آینده استان در بحث گردشگری بسیار پر فروغ خواهد بود.
وی در پایان از دهیاران خواست تا ضمن هماهنگی با فرمانداران و نمایندگان مجلس از نخبگان محلی در امر شکوفایی استعدادها واقتصاد مقاومتی بهره لازم را ببرند.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما