تاریخ ارسال : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت : 11:09 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

برخورد قطار باری با گله شتر در بلاک گل زرد _سیریز

 

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز :مدیر پایانه بین المللی راه آهن زرند با اشاره به اینکه این حادثه جمعه شب مورخ ۹۸/۰۳/۱۰حوالی ساعت۲۱ اتفاق افتاد گفت: علت اصلی وقوع این حادثه بی‌احتیاطی ساربان و عدم توجه به حریم رآه اهن است.

مهندس منصوری در ادامه بیان نمود : لوکوموتیوران به دلیل حرکت در قوس و تاریکی شب از دید کافی از مسیر دورتر برخوردار نبود، اما به محض نزدیک شدن به محل وقوع حادثه و مشاهده شتر‌ها ترمز می‌ نماید.

مهندس منصوری افزود : به دلیل اینکه از لحظه ترمز کردن قطار تا توقف کامل آن معمولا بیش از ۱۰۰۰متر به طول می‌انجامد، قطار با ۱۴ نفر شتر از این گله برخوردار می‌کند و این حادثه دلخراش رقم می‌خورد.

مدیر پایانه بین المللی راه آهن زرند با اظهار تاسف از وقوع این حادثه عنوان کرد: حریم ریلی از طرفین ۱۷ متر و در مورد تاسیسات زیربنایی ۷۰ متر است که باید رعایت شود و به دلیل عدم رعایت موارد ذکرشده در حریم ریلی متاسفانه شاهد وقوع حوادثی از این دست هستیم.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی که در توقف قطار با خودرو وجود دارد، بیان کرد: مردم باید بدانند که ترمز کردن قطار از فاصله نزدیک و به سرعت امکان‌پذیر نیست و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل با مطلع شدن از نزدیک شدن قطار باید به سرعت از خطوط ریلی فاصله بگیرند.

مدیر پایانه بین المللی راه آهن زرند تصریح کرد: نزدیک شدن به حریم ریلی مساوی با ضرر جانی و مالی است .
وی در ادامه افزود : مردم، چوپانان، ساربانان و … باید این موضوع درنظر بگیرند ، براساس قانون ورود احشام به محدوده خط‌ آهن ممنوع است و در این گونه حوادث، مسئولیت جبران خسارات احتمالی به قطار یا در برخی موارد به مسافران برعهده صاحبان احشام خواهد بود

مطالب مرتبط

دیدگاه شما