تاریخ ارسال : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت : 10:28 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

مصاحبه با رئیس شورای شهر سیریز در خصوص تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

حمزه ابراهیمی رئیس شورای شهر سیریز در گفتگو با خبرنگار پرتال اطلاع رسانی سیریز جهت تنویر افکار و اذهان عمومی شهر از چگونگی اجرای فعالیت های صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط این نهاد مصاحبه کرد.

تمهیدات شهرداری و شورای شهر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا چیست؟
-ضمن عرض سلام و تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ، اقدامات شورای شهر و شهرداری ،کاملا هماهنگ و تابع سیاست های بهداشتی درمانی مرکز بهداشت و پزشک محترم سیریز ،آقای محتشم و کادر زحمت کش مجموعه ی تحت اختیار ایشان و دستورات وزارت کشور در جهت کنترل این ویروس است.
با آقای دکتر محتشم مستمر در تماس هستیم و هر موردی که بتواند مکمل کار مجموعه بهداری باشد و البته از دست ما برآید حتماً انجام می دهیم. فعلا طبق اعلام پزشک محترم تذکرات و توصیه ها و آموزش های لازم جهت ضدعفونی کردن به مغازه ها،سوپری ها ،نانوایی ها ،تصفیه خانه های آب ، پمپ بنزین ، رستوران ها و سایر مراکز عمومی و تجمعی داده شده است.همچنین موارد مشکوکی از جمله جلوگیری از ورود دست فروشان و دوره گردها از طرف شهرداری پیگیری شده و می شود۰

– آیا هیچ نظارتی در ورودی ها و خروجی های شهر وجود دارد ؟
– در مورد اینکه ما بتوانیم مستقل عمل کنیم،یا عملیات نظارتی و محدودیت تردد خاص خود را برای شهر ضمن هماهنگی با فرمانداری اجرا کنیم ،بستگی به بودجه ، میزان هزینه این مسائل و نتیجه بررسی های میدانی پزشک محترم سیریز ، مسئولین نظارت مرکز بهداشت ، شهرداری،شورای شهر ، گزارشات مردمی و نهایتاً هماهنگی و جلساتی که با مجموعه عوامل بهداشتی سیریز داریم خواهد داشت، البته همین مجموعه در واقع ستاد مقابله با این بحران هستند . مردم نیز می‌توانند در صورت نیاز به صورت جهادی گزارش میدانی بدهند و هم به عنوان نیروی انسانی در اعمال محدودیت تردد همکاری کنند.
– آیا ستادی برای مواجهه با بحران احتمالی تشکیل شده؟
– ستاد بحران در سطح شهرستان تشکیل شده و در جلسات متعدد تذکرات و موارد اجرایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ، حضور مسئولین و پزشکان مربوط در مورد کرونا به شهرداران و روسای شورای شهرها ارائه شده است و به زودی در ورودی شهرستان گروه های نظارتی مستقر خواهند شد که تحت نظر دانشگاه فعالیت خواهند کرد، دلیل تاخیر آن هم ،تهیه تب سنج و وسایل لازم بوده و شهر ما هم از توابع شهرستان زرند و تابع سیاست های کلی شهرستان است .

– چه توصیه ای برای کنترل بهتر و پیشگیری از همه گیری ویروس دارید ؟
– دوستان گرامی و همشهریان عزیز به هیچ وجه پذیرای میهمان از شهرهای اطراف و مخصوصاً شهرهای آلوده نباشید ، توصیه کنید در شهر خود بمانند حتی اگر از نزدیکترین افراد خانواده شما باشند،این بهترین روش قرنطینه هست.(این سخن اپیدمیولوژیست های دنیاست،اپیدمیولوژیست=کسی که روی نحوه انتشار و همه گیری بیماری ها تحقیق می کند ) .اگر کسی آمده به خانه های بهداشت اطلاع بدهید و تا ۱۴ روز سعی کنید هیچ ارتباطی با کسی نداشته باشند . مسئله ی اپیدمی ویروس شوخی بردار نیست ، در افراد مسن قابل توجه تر است .البته ان شاالله همه چیز ختم به خیر خواهد شد .هر چند ایجاد محدودیت در تردد های بین شهری ممکن است سخت و هزینه بر باشد اما اگر لازم باشد این کار را با هماهنگی فرماندار و عوامل بهداشتی انجام خواهیم داد.مراقبت خودِ خانواده ها و عدم پذیرش میهمان بدون تعارف ،کار را ساده می کند،زیرا در اعمال محدودیت ها ،تجهیزاتی لازم است که اگر به اندازه کافی و استاندارد نباشد ،تاثیر چندانی ندارد .و از طرفی قطعی و صد در صد پاسخ گو نخواهد بود.از همه ی سیریزی ها که در شهرها هستند و قصد عزیمت به شهر و دیدار والدین و اقوام را دارند خواهش می کنیم در صورت امکان در این شرایط صبر پیشه کنند ،(حتی اگر صد در صد می دانند مشکلی ندارند ،زیرا در اثر عبور از مبادی ممکن است آلوده شوند)و به این ترتیب برای والدین مسن خود و همشهریان خود ریسک ابتلای کرونا را هدیه بیاورند زیرا این بیماری هنوز ابعاد ناشناخته ی زیادی دارد .

– چه تصمیمی در مورد نیروهای غیر بومی معدن سادات اتخاذ شده است؟
– در مورد نیروهای معدن سادات که به مرخصی رفته اند مدتی است ابلاغ شده که بر نگردند و نیروی جدید هم وارد نشود و فقط نیروهای بومی سیریز و افرادی که از قبل ساکن بوده اند بمانند که با این ترتیب قرنطینه به نوعی انجام شده و جای نگرانی نیست.
– چرا مراکز بهداشت و مرکز خدمات درمانی سیریز ماسک،دستکش و ژل ضدعفونی در اختیار مردم نمی گذارند؟
در مورد ماسک ضمن هماهنگی با معین اقتصادی سیریز و مرکز دوخت پیشنهاد دادیم که خط تولید ماسک راه اندازی کنند که خود ایشان از قبل برای تولید ماسک برنامه ریزی کرده بودند و از روز شنبه خط تولید ماسک یکبار مصرف و قابل شستشو راه افتاده و قرار است با تولید علاوه بر شهر سیریز پشتیبان کل شهرستان نیز باشد همچنین مراکز درمانی استان را در حد توان پوشش دهد . پزشک محترم و عوامل مرکز خدمات درمانی نیز به صورت متداوم بازدید و ضدعفونی مرکز دوخت را بررسی می کنند و از این نظر هم مشکلی وجود ندارد .
در مورد دستکش با مرکز بهداشت در ارتباط هستیم که برای سیریز هم تامین شود در این مورد نیز قول مساعد داده شده است .

مطالب مرتبط

دیدگاه شما