تاریخ ارسال : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت : 11:45 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

💥آغاز زندگی مشترک زوج جوان سیریزی در جوار استان مقدس امامزاده واجب التعظیم؛ امامزاده جعفر(ع) سیریز

 

🔹پرتال اطلاع رسانی سیریز : عصر امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ خطبه عقد زوج جوان سیریزی در جوار آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) جاری شد.

🔹این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت پیش گیری از شیوع این ویروس منحوس بدون تشریفات برگزار گردید.

 

🔹سیف الله ابراهیمی مسئول فرهنگی و از اعضاء هیئت امناء آستان مقدس امامزاده جعفر(ع)
در خصوص برگزاری “پیوند آسمانی” در جوار امامزاده و گلزار شهدا اظهار داشت :
برگزاری مراسم و سنت‌های دینی در جوار بقاع متبرکه، از یک‌سو امتثال امر معصومین(ع) است و از سوی دیگر جهت‌دهی آن به احیای امر اهل‌بیت(ع) می باشد.

🔹وی در ادامه بیان کرد : بقاع متبرکه به لحاظ جایگاه معنوی و مقبولیت عمومی خود، می‌توانند مکانی مناسب برای گسترش سنت‌های قرآنی و مذهبی باشند که برگزاری مراسمی چون عقد ازدواج، سنت اکرام و اطعام، جشن تکلیف و مناسبت‌های مختلف مذهبی، از آن جمله است. برای نمونه در تاریخ ذکرشده که مراسم عقد و عروسی حضرت علی در مسجد که یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی است برگزارشده .
خوشبختانه ما در سال تحصیلی گذشته جشن تکلیف خواهران و برادران را با همکاری مدیران ، دبیران و اولیاء محترم برگزار نمودیم.

🔹ابراهیمی گفت : ترویج امر ازدواج به سبک اسلامی  از مهم ترین اهداف ایجاد برگزاری مراسم عقد در جوار بقاع متبرکه است تا جوانان ، زندگی مشترک خود را در جوار این اماکن مقدسه با الگوگیری از سیره و روش زندگی امامان و ائمه اطهار(ع) آغاز کنند.

🔹وی در پایان بیان کرد: امامزاده جعفر(ع) که یکی از بقاع شاخص و تآثیرگذار در شهرستان و حتی استان به شمار می رود انشاءالله با همت زائرین و مجاورین در ادامه روند طرح جامع تسریع و بتوانیم آنچه انتظار عمومی از این مجموعه می باشد به عنوان قطب فرهنگی جامه عمل بپوشانیم.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما