تاریخ ارسال : ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت : 11:40 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازسازی ۴۵ کیلومتر از خطوط ریلی شمال کرمان(مانی-سیریز-گلزرد ) تا بهمن ماه

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۴۵ کیلومتر از خطوط اصلی راه آهن شمال استان کرمان تا بهمن ماه سال جاری بازسازی می‌شود

به گزارش پرتال اطلاع رسانی سیریز ، صبح امروز جمعه ۲۷ تیرماه ۹۹  “محمدرضا پور ابراهیمی” رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، داودی معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی و ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان از خطوط ریلی بخش یزدان آباد زرند بازدید کردند.

پورابراهیمی در جریان این بازدید گفت: با انجام عملیات عمرانی بازسازی خطوط ریلی از سوی راه آهن جمهوری اسلامی، کار بازسازی و ترمیم ۴۵ کیلومتر از خطوط اصلی راه آهن شمال استان کرمان واقع در محدوده بخش یزدان آباد تا بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی ضمن ارزشمند دانستن اقدامات راه آهن در استان کرمان، گفت: طی جلسات و بازدید‌هایی که انجام شده مقرر شد تا بهمن ماه سال جاری یک قطعه به طول ۸ کیلومتر حدفاصل ایستگاه مانی تا سیریز و یک قطعه به طول ۳۷ کیلومتر حدفاصل ایستگاه سیریز تا گل زرد در بخش یزدان آباد بازسازی و ترمیم شود.

پورابراهیمی گفت: پروژه بازسازی کامل خطوط ریلی از ایستگاه بافق تا شهر کرمان در دستور کار قرار دارد و امیدواریم این امر بصورت مستمر ادامه و پایان یابد.

او همچنین از پیشرفت ۱۳ درصدی دو قطعه خط راه آهن کرمان، بردسیر، سیرجان خبر داد و افزود: دو قطعه دیگر این خط طبق برنامه زمان بندی خود در حال انجام است.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی بین دولت، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم مطالبات مردمی که در زمینه خطوط ریلی وجود دارد را جامه عمل بپوشانیم.

داودی معاون فنی و امور زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ضمن اشاره به توسعه خطوط فرعی در استان افزود: ما برای توسعه این خطوط نیاز به توسعه خطوط ریلی اصلی داریم که در حال حاضر ظرفیت خطوط اصلی راه آهن در کرمان با بار محوری ۲۰ تن و ظرفیت تعریف شده کشوری ۲۵ تن می‌باشد.

وی یکی از موارد پیشرفت صنایع و معادن عظیم توسعه و ایجاد بستر زیر ساخت‌های حمل بار و مواد اولیه دانست و افزود: حمل بار در تناژ بالا فقط از طریق راه آهن توجیه فنی و اقتصادی دارد و راه آهن استان کرمان در ایجاد بستر‌های لازم برای صنایع موجود در این استان عملکرد قابل قبولی داشته است.

او با اشاره به اختصاص ۸۰ درصدی حمل بار راه آهن کشور به حمل مواد معدنی و از طرفی معدن خیز بودن استان کرمان گفت: هم اکنون کار اتصال مجموعه‌های عظیم صنعتی از جمله فولاد زرند، فولاد بوتیا، گل گهر سیرجان و مجتمع جلال آباد به راه آهن سراسری در حال انجام و برخی از آن‌ها به پایان رسیده است.

داودی گفت: طبق تفاهم ایجاد شده بین مسئولین استان کرمان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این تعهد ایجاد شده که خطوط ریلی استان کرمان بازسازی و توسعه یابد.

وی  ضمن درخواست از مسئولین استانی برای همکاری و مساعدت‌های لازم در زمینه توسعه ریلی استان گفت: انشاالله طی دو سال آینده شاهد تحول شگرفی در توسعه راه آهن استان کرمان خواهیم بود.

 

 

 

گزارش محمد جواد ایزدی

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما