تاریخ ارسال : ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت : 6:28 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

*مصاحبه بخش انگلیسی سایت بازار برق ایران با مهندس مهدی جعفری از افتخارات و همشهریان سیریزی مقیم لندن*

 

*مصاحبه بخش انگلیسی سایت بازار برق ایران با مهندس مهدی جعفری از افتخارات و همشهریان سیریزی مقیم لندن*

پرتال اطلاع رسانی سیریز : مهندس مهدی جعفری از افتخارات شهر سیریز و همشهریان مقیم لندن در خصوص بازار برق ایران با بخش انگلیسی سایت بازار برق ایران گفتگو کرد.
متن مصاحبه مهندس جعفری به نقل از بازار برق ایران:
بدنبال تجدید ساختار در صنعت برق در اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان، جهت بهره‌مندی از مزایای رقابت و کاهش تصدی‌گری دولت در صنعت برق، بازار برق عمده‌فروشی ایران در آبانماه سال ۸۲ شروع بکار کرد؛ فضایی که در آن نیروگاهها، برق تولیدی خود را به خریداران عمده برق که شرکتهای برق منطقه‌ای و شرکتهای توزیع نیروی برق می‌باشند می‌فروشند. این تغییرات در سال ۹۰ با تاسیس بورس انرژی وارد فاز جدیدی شد که زمینه ایجاد رقابت در سطح خرده‌فروشی برق در آینده را فراهم خواهد کرد.

به گفته مهندس مهدی جعفری، تحلیلگر بازار برق، خرده‌فروشی برق امکان انتخاب از میان گزینه‌های متعدد برای خرید برق را برای مصرف‌کنندگان نهایی فراهم خواهد کرد. او افزود برای درک بهتر این موضوع به یاد داشته باشیم که مشابه این اتفاق در مکانیزم عرضه پهنای باند اینترنت رخ داد و انحصار مخابرات به پایان رسید. در حالی که شبکه مخابراتی همچنان بستر اصلی دریافت اینترنت است، کاربران اینترنت میتوانند بسته‌های اینترنتی منزل یا شرکت خود را از شرکتهای مختلفی خریداری نمایند. این حق انتخاب در گذشته وجود نداشت و ارائه اینترنت انحصارا در اختیار مخابرات بود.

مهدی جعفری در سال ۸۸ پس از پایان دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه امیرکبیر در وزارت نیرو و یک سال بعد در شرکت مدیریت شبکه برق ایران که بهره‌بردار دیسپاچینگ ملی و متولی اجرای بازار برق عمده‌فروشی ایران است شروع بکار کرد و نقش عمده‌ای در راه‌اندازی بورس انرژی ایران ایفا کرد. پس از پنج سال به سمت ریاست گروه نظارت فنی بازار برق منصوب شد که مسئولیت اصلی آن نظارت بر کیفیت اجرای معاملات برق بورس انرژی بود. وی در سال ۹۸ موفق به اخذ پذیرش دوره کارشناسی ارشد مهندسی انرژی از دانشگاه لندن شد و در حین گذراندن این دوره تحقیقاتی، از سوی بازار برق انگلیس دعوت به همکاری شد.

در ادامه مصاحبه بخش انگلیسی وبسایت بازار برق ایران با مهندس مهدی جعفری از طریق این لینک قابل دسترسی است:

http://www.irema.ir/regional-electricity-market/news/id/46/specialists-insight

مطالب مرتبط

دیدگاه شما