تاریخ ارسال : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت : 12:37 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

نشست حقوقی ،مسائل آموزشی و پرورشی و آسیب های اجتماعی در سیریز برگزار شد.

 

🔸پرتال اطلاع رسانی سیریز : عصر روز گذشته دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ نشستی پیرامون مسائل حقوقی ، آموزشی ، تربیتی و آسیب های اجتماعی با حضور دکتر فرحبخش ریاست دادگستری، آقای یعقوبی دادستان ،عبدالوحید جعفری ریاست اداره آموزش و پروش شهرستان زرند ، شورای اسلامی و شهردار با والدین دانش آموزان مدارس و مردم شهر سیریز در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) سیریز برگزار شد .

🔹در این نشست عبدالوحید جعفری؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند گفت : با توجه به آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ، زنگ حقوق در مدارس شهرستان زرند را به صدا در آوردیم تا ضمن آگاهی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی، از وقوع جرم پیشگیری شود.

🔹جعفری گفت : امروزه نسل ما با توجه به فضای مجازی در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند که اولیا نیز باید در جهت این موارد آگاهی داشته و به فرزندان خود آموزش دهند .

🔹جعفری در بحث انتصابات مدیران مدارس گفت : اولویت ما در بحث انتخاب مدیران مدارس استفاده از نیروهای بومی مناطق بوده و با توجه به آشنایی مدیران مدارس با دانش اموزان و خانواده های آنان و شناخت آسیب های دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه باشیم .

🔹وی در ادامه گفت : خوشبختانه با هماهنگی که با دستگاه قضایی شهرستان داشتیم ،آسیب های اجتماعی در بحث آموزش پرورش شهرستان زرند به صفر رسیده است .

🔹رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند همچنین در خصوص اقدامات اداره در منطقه سیریز گفت : با نامه نگاری شورای محترم شهر سیریز و پیگیری هایی که از سمت اداره داشتیم رشته برق الکتروتکنیک را برای هنر آموزان در شهر سیریز راه اندازی کردیم .

وی همچنین گفت : با توجه به مصوبه شورای آموزش پروش، برخی املاک بلا استفاده ی اداره آموزش پرورش شهرستان به زودی به فروش خواهد رسید و در بحث امکانات آموزشی و تربیتی همان منطقه هزینه خواهد شد ، که مدرسه ی بحری در منطقه فتح آباد سیریز نیز در برنامه فروش املاک اداره است .

🔹جعفری گفت :در آینده نیز برنامه داریم یک خانه معلم در منطقه سیریز دایر کنیم تا در صورت حضور نیروی غیر بومی در این منطقه آنان را ساماندهی کنیم .

🔹دکتر فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند : در این نشست به اهمیت تربیت خانواده ، فرزند پروری و همسر داری پرداخت و گفت : والدین باید با رفتارهای خود برای فرزندان الگو شوند و در بحث آموزش فرزاندان خود فعال شوند تا خدای نکرده درگیر آسیب های اجتماعی نشوند.

🔹رئیس دادگستری شهرستات زرند : فضای مجازی را عامل اصلی گسست میان خانواده ها دانست و گفت این مسائل ناشی از عدم مهارت فرزند پروری و همسر داری است و باید این فضا را کنترل کرد.

🔹در این نشست همچنین دکتر فرحبحش رئیس دادگستری ،یعقوبی دادستان، خانم جعفری جانشین دادستان و کانون حقوقدانان شهرستان به مسائل و مشکلات حقوقی شهروندان سیریزی رسیدگی کردند .

🔹در پایان مسئولین از شهرداری و شورای حل اختلاف شهر سیریز بازدید کردند .

 

مطالب مرتبط

دیدگاه شما