تاریخ ارسال : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت : 9:39 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

مراسم تودیع ومعارفه دادستان جدید زرند برگزار شد

با حضور مقامات استانی و شهرستان زرند مراسم تودیع ومعارفه دادستان جدید زرند در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جعفری رئیس دادگستری زرند از نقش و جایگاه دادستان در قانون و دفاع از مظلومین گفت و تصریح کرد: حفظ ارامش ،برقراری نظم و ایجاد عدالت جایگاه دادستان را به عنوان یک جایگاه بی بدیل معرفی کرده است.
رئیس دادگستری زرند افزود: اگر شان وجایگاه دادستان به درستی تبیین شود هیچ کس جرات ارتکاب جرم وجنایتی را نخواهد داشت.
جعفری تصریح کرد: دادستان نماینده انحصاری در برخورد با جامعه است و همه موظفند با تعامل وهمکاری ، امنیت را برقرار نمایند .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند وی ضمن قدردانی از میرزابیگی گفت: خوشحالیم امروز بگوئیم که جرائم خشن در سطح شهر زرند به کلی ریشه کن شده است. فرماندار زرند نیز در این مراسم به قانون‌مداری در راستای انتخابات پیش‌رو گفت وتصریح کرد: دادستان‌ها می‌توانند در این مسئله مهم که کشور با آن رو‌به‌رو است، پشتوانه بسیار خوبی برای دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باشند.
حبیب الله خنجری تصریح کرد: جایگاه دادستان این است که بر فرایند دادرسی نظارت ویژه دارد و باید در حوزه پیشگیری، کشف و تنظیم گزارش به بهترین نحو عمل کند.
نماینده عالی دولت از درایت و اقتدار دادستان شهرستان دربرخورد با مجرمین و پیشگیری از وقوع جرم تقدیر کرد و افزود: فعالیت در حوزه پیشگیری ار وقوع جرایم ، تلاش به منظور کاهش چشمگیر ورودی پرونده ها به دادسرا ، نظارت برامور زندانها، دیدارهای مردمی و … از نقاط مثبت و عملکرد شایسته دادستان این شهرستان است.
موحد مدیرکل دادگستری استان کرمان نیز از نقش دادستانها گفت و افزود: دادستانها در راس اموردادسرائی قرار دارند و این مجموعه ها بخشی از سازمان قضائی کشور است که مکانی بسیار حساس و خطیری می باشد .
وی با اعلام اینکه در بررسی قوانین بیش از ۳۷۰ماموریت قانونی برای دادستانها تعریف شده است گفت:پاسخگوئی نظم عمومی ،امنیت عمومی و مدعی العلوم از ویژگی های دادستان می باشد و مقابله با بزهکاران و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در راس ماموریتهای یک دادستان می باشد.
مدیرکل دادگستری استان کرمان افزود: در جامعه اموزی جرائم با نوع و شیوه های جدید یدرحال انجام می باشد که درایت و هوشیاری یک دادستان می تواند گره گشای بشیاری از مشکلات باشد .
در پایان این مراسم حکم سید مهدی قویدل به عنوان دادستان جدید به ایشان تقدیم و از خدمات چهل ونه ماهه علی میرزابیگی تقدیر و تشکر شد.

 

منبع خبر: http://zarand.kr.ir

مطالب مرتبط

دیدگاه شما