تاریخ ارسال : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت : 4:35 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد

photo_2015-07-26_17-23-261

در هفته فرهنگی کرمان که از شانزدهم تا بیست‌وسوم مرداد خواهد بود، نمایشگاهی به‌منظورآگاهی‌‌بخشی درباره پتانسیل‌ها و ارزش‌های گسترده مادی، معنوی و تاریخی استان کرمان، در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار و رئیس جشنواره فرهنگی – اقتصادی کرمان در نشست خبری که صبح دیروز با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کرمان برگزار شد، گفت: کرمان بزرگ‌ترین استان کشور است که شامل استعدادهای درخشان در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان از رونمایی از جدیدترین تولیدات گردشگری این استان در «برج میلاد» طی هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان خبر داد.
ایشان تصریح کرد: تمامی ارگان ها و نهادهای اطلاع رسانی استان باید در معرفی استان همکاری و فعالیت داشته باشند چرا که معرفی استان تنها در توان یک دستگاه نیست و باید هم افزایی لازم صورت پذیرد.
این جشنواره به مدت ۶ روز به معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان و فرصت‌های جذب کارآفرینان می‌پردازد
و به نقل از صدای زرند اولین و بزرگترین پرچم اسپندی ایران توسط هنرمندان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند بافته شده و در برج میلاد به نمایش در خواهد آمد.
محمد اسلامی، نماینده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند در بافت اثر منحصربفرد گفت: پرچم اسپندی ۵۲هزار دانه اسپند و ۵۲۰۰قطعه فوم در سه رنگ به نماد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط ۲تعاونی صنایع دستی در ۴۰روز به اتمام رسیده است و تلاش دارد تا هنر شده بافی (SHADE BAFI) را بعنوان هنر بومی زرندی به کشور معرفی نماید.

211
جمعی از مسئولین به همراه دکتر امیری از نحوه بافت این اثر ماندگار دیدن کردند که این کار مورد تحسین ایشان گردید.

32

42

اما سئوال؟
ما چگونه می توانیم در برج میلاد به اندازه خودمان در معرفی کرمان سهیم باشیم؟
ما چگونه می توانیم در اینگونه نمایشگاهها شرکت کرده و از این فرصت در معرفی دستاوردهای سیریز و زرند نقش ایفا کنیم؟؟

مطالب مرتبط

دیدگاه شما