تاریخ ارسال : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت : 10:57 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

روز دختر مبارک

231605360-takmehr_ir

روز دختر و تولد حضرت فاطمه معصومه را به تمامی دختران ایران زمین تبریک میگوییم

حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی ها و شبنم معطر آفرینش است. شاید یکی از دلایل «معصومه» نامیدن این بانو، آن باشد که عصمت مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلی یافته است. بر اساس پاره ای از روایات، این لقب از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام وارد شده است؛ چنان که فقیه بلند اندیش و سپید سیرت شیعه، علامه مجلسی (ع) در اینباره میگوید: امام رضا (ع) در جایی فرمود: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

شباهت حضرت معصومه به حضرت زینب علیهماالسّلام
در میان خواتین باجلالت و بانوان بیت رسالت و امامت، دو بانوى آسمانى‏ اند که از جهات گوناگون شبیه به یکدیگرند و وجه شباهت و قدر مشترک بین آن دو فراوان است. آن دو بزرگوار، یکى حضرت زینب کبرى، عقیله‏ بنى‏ هاشم علیه السّلام است و دیگرى حضرت فاطمه ‏معصومه سلام‏اللَّه‏ علیها.
و اما وجه تشابه و جهت مشابهت و مشارکت آن دو بانوى گرانقدر الهى و آسمانى:
۱ هردو سرافرازند که دختر امام معصوم و آسمانى‏ اند. زینب کبرى دخت بلند اختر حضرت امیرالمؤمنین، على علیه السّلام و حضرت معصومه دخت والاگهر حضرت موسى ‏بن‏ جعفر صلوات ‏اللَّه ‏علیها و علیهم ‏اجمعین.
۲ هردو بزرگوار مفتخرند که خواهر امام معصوم‏ اند. یکى خواهر دو حجّت خدا، حسن و حسین صلوات ‏اللَّه‏ علیهما و دیگرى خواهر حضرت على‏ بن‏ موسى‏ الرضا علیه‏ الصّلاه و السّلام است.
۳ هر دو بانوى خاندان وحى، افتخار دارند که عمه امام معصوم مى‏باشند؛ یکى عمه امام زین ‏العابدین علیه‏ السّلام و دیگرى عمه حضرت جوادالائمه علیه ‏السّلام.

مطالب مرتبط

دیدگاه شما