تاریخ ارسال : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت : 12:17 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

اجرای برنامه پنج ساله کشت جایگزین در استان کرمان

2

برنامه پنج ساله کشت جایگزین در استان کرمان در حال اجراست.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان چهارشنبه ۱۱ شهریور گفت گیاه زرشک، گل محمدی ، اناب وزعفران علاوه بر خواص گیاهی و دارویی از جمله کشت های جایگزین و دارای ارزش اقتصادی هستند که نیاز کمی به آب دارند.
سعیدی با اشاره به بحران کم آبی و لزوم صرفه جویی در آب، افزود یکی از بندهای طرح همیاران آب و مصوبات شورای حفاظت آب استان تغییر الگوی کشت است وباید محصولات با نیاز آبی کم جایگزین شود
وی یادآور شد خشکسالیهای پیایی ۱۷ سال گذشته و برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی، استان کرمان را با بحران آب مواجه کرده ،بطوریکه سالانه یک میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در دشت های استان کرمان وجود دارد.
رزم حسینی استاندار کرمان طی دو سال اخیر با فعال کردن شورای حفاظت از منابع آب استان طرح همیاران (پلیس) آب را در دستور کار قرار داد.
اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات با نیاز کم به آب، اجرای روش های نوین آبیاری در مزارع و باغها با استفاده از تسهیلات دولت، خاموشی یا حذف موتورپمپ ها، تحویل حجمی آب، کاهش سطح زیر کشت برخی محصولات با توجه به وضعیت آب دشت ها و تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز از جمله این مصوبات و راهکارها بوده که با مشارکت مردم و کشاورزان در دست اجراست

images

مطالب مرتبط

دیدگاه شما