تاریخ ارسال : ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت : 6:37 ب.ظ ۴ نظر
Print Friendly, PDF & Email

معضل بیکاری جوانان سیریز

 139305131124406173343174

جوانان بخش عمده و اثر گزار در هر منطقه را تشکیل می دهند ،متاسفانه بیکاری جوانان در دهه ی اخیر یکی از معضلات جامعه محسوب می گردد.معضل بیکاری علاوه بر آسیب های اقتصادی می تواند آسیب های اجتماعی و فرهنگی نیز داشته باشد.

در منطقه ی سیریز نیز جوانان از معضل بیکاری رنج می برند.درمنطقه سیریز با دارا بودن منابع طبیعی ،ظرفیتهای کشاورزی و معدنی متاسفانه شاهد بیکاری بسیاری از جوانان آن هستیم. با بهره برداری از معدن سنگ آهن در منطقه در دهه ی اخیر خوشبین بودیم معضل بیکاری جوانان ریشه کن گردد ولی متاسفانه چنین نشد .دلیل آن هم میشه گفت استفاده از افراد غیر بومی در معدن بوده ،معدن سنگ آهن با وجود جوانان تحصیل کرده و متخصص متاسفانه از نیروی غیر بومی زیادی استفاده می کنند که این مساله باعث ناراحتی مردم و جوانان منطقه گردیده، این درحالی است که اکثرجوانان متخصص و کار آمدسیریز برای کار در معادن به شهر های اطراف مهاجرت می کنند تا از بیکاری رهایی یابند و نان آور خانه و خانواده خود باشند،در صورتی که معدن در کنار خانه هایشان با افراد غیر بومی فعالیت می کند!!

چگونه می توان معضل بیکاری جوانان در منطقه را حل نمود؟؟؟؟

با توجه به جلساتی متعدد که شوراهای محترم سیریز با مسئولین و پیمانکاران معدن داشتند در خصوص اینکه از نیروهای بومی استفاده کنند متاسفانه هیچ اقدام تاثیر گزاری از سوی مسئولین معدن صورت نگرفته و فقط قول هایی همچون گذشته برای استفاده از نیروی بومی دادند ولی عمل نمی کنند.!!

باید گفت معدن سنگ آهن سیریز با توجه به درآمد های هنگفتی که برای صاحبان غیر بومی خود دارد هیچ نفعی برای سیریز ندارد نه درصدی از درآمد ماهیانه آن برای عمران و آبادانی منطقه در نظر گرفته می شود و نه از نیروهای بومی جهت کار در معدن استفاده می گردد.

ازمسئولین محترم خواهشمندیم که تدابیری بیاندیشند تا بلکه معضل بیکاری جوانان عزیز سیریز را به حداقل رسانند.

مطالب مرتبط

  • جویای کار ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۹:۲۹ ق٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام
    بنظرمن مردم برای حل مشکلات خوددرسطح روستا وشهرنمایندگانی درقالب شوراهای اسلامی انتخاب کردن،که به دفاع ازحقوق مردم،اعم ازاشتغال،عمران وآبادانی ومشکلات روزروستاها بپردازند.
    امامتاسفانه شوراها همه ی همکاری شون درقالب جلسات بی اهمیت هست که باکمک اندک ۵یا۶میلیونی ماهیانه،یابعضی اوقات باکارکردچندساعته گریدردرسطح روستاقانع میشوند،غافل ازاینکه منابع وسرمایه سیریزداره به تاراج میره،ولی نه کمکی به عمران شده ونه گره ای ازمعضل بیکاری بازشده،واکنون می طلبه شوراهای عزیزازخواب غفلت بیدارشده وحساب وکتاب منطقی وقانونی به پای این سرمایه ارزشمندسیریزبگذارندوشوراهامطمئن باشن که مامردم همیشه وهمه وقت پشتیبان آنها بودیم وخواهیم بود.

    (4)(0)
  • واقعاکه.......... ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۹:۴۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام به جویای کار…..
    شمامعلوم میشه اصلا تو ده نیستی وازهمه جابی خبری……..
    آخه مدیریت جدیدمعدن اولویت استخدامش رابه عزیزان شوراها دادن و……
    .
    .
    .
    .
    توچی میگی عزیز دل برادر….شورا ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (3)(0)
  • noroz ۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱:۰۲ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام.به نظر بنده تا حدی حرفای کاربر گرامی جویای کار درسته.باید شورا ها این مساله را طوری مدیریت کنند که در حق جوانان عزیز شهرمون اجهاف نشه . به هر حال معدن که در منطقه هست اولویت کار با سیریزی هاست باید جدی تر به این مساله رسیدگی بشه

    (3)(0)
  • دنبال فرهنگ سازی ۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۵:۰۸ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام.
    اول تشکرمیکنم ازجویای کارونوروزمحترم.
    بنظرمن شوراهای محترم برای جلوگیری ازتکرارتنش ومشکلاتی که گذشته برای جوانان ومعدن پیش آمده،این دفعه بایک طرح جدیداشتغال زایی برای جوانان وافرادبیکاروجویای کاردرمعدن،مشکل بیکاری حل میشود.
    من فکرمیکنم شوراهای هرروستاجوانان وافرادبیکارراشناسایی کنندوطی چندمرحله وبااولویت افرادمتخصص ومتأهل و….به مسئولین محترم معدن سیریزمعرفی کنندوعلاوه برمعرفی ازآنهاحمایت جدی شودوافراد بیکاروجویای کارهم باتعهدوضمانت قوی به شوراهای محترم،مشکل بیکاری وتنش های گذشته راحل کنند.
    البته این طرح بایدحساب شده وبابرنامه ریزی دقیق صورت گیرد چون همه به خاطرچندنفرنبایدبیکارباشندوبه دلیل بیکاری آواره شهرهای اطراف شوند.

    (2)(0)
  • دیدگاه شما