تاریخ ارسال : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت : 10:59 ق.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

یک کیف مدرسه ی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کیف مدرسه چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

1

کیف مدرسه یکی از مهمترین وسایلی است که در انتخاب و خرید آن باید بسیار دقت کرد. این کیف دست کم برای یک سال تحصیلی همراه هر روزه دانش آموزان است. زیبایی، رنگ، اندازه و نوع کیف را با دقت ویژه ای انتخاب کنید.
کیف مدرسه باید سبک باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد وزن زیاد کیف‌های مدرسه باعث بروز بیماری و آسیب‌های ستون فقرات، مفاصل و دردهای شدید در نواحی گردن، دست ها، کتف، پشت و پاها در دانش آموزان می شود. کیف مدرسه به محض اینکه پر می‌شود، نباید سنگین‌تر از ۱۵-۱۰ درصد وزن کودک باشد
کیف‌های جین یا کتانی اصلا مناسب نیستند، چون این کیف‌ها سنگین هستند و پر کردن آنها با کتاب و دفتر هم وزنشان را بیش از حد بالا می‌برد. بهتر است برای فرزند خود، کیف‌های برزنتی یا پارچه‌ای سبک را انتخاب کنید.

4
انتخاب یک کیف مدرسه محکم و بادوام
کودک تمایل دارد بدون نظم و ترتیب و با بی‌قیدی وسایل خود را درون کیف جا دهد، بهتر است یک کیف مدرسه محکم و بادوام برای فرزندتان انتخاب کنید تا وسایلی که درهم و برهم درون کیف جا داده شده‌اند، شانه‌های او را زخمی نکند. در هنگام انتخاب جنس کیف کودک بهتر است عامل سنگینی را نیز مد نظر قرار دهید. با توجه به آنچه در نکته قبل گفتیم شاید بتوان گفت که کیف برزنتی گزینه خوبی است.

2
کیف مدرسه باید قابل شستشو باشد.
هنگامی که در مورد جنس کیف مدرسه تصمیم می گیرید بهتر است قابل شستشو بودن آن را نیز در نظر بگیرید. برای این کار کافی است یک تشت بزرگ آب ولرم و پودر لباسشویی درست کنید و کیف بچه‌ها را ۳ تا ۴ ساعت داخل آن بگذارید. سپس با یک دستمال یا فرچه نرم، تمام گوشه و کنار کیف را تمیز و آن را خوب آبکشی کنید. کیف را برای خشک شدن، پشت‌ورو و با گیره از طناب آویزان کنید. بهتر است کیف مدرسه را در روزهای تعطیل بشویید تا وقت کافی برای خشک شدن آن وجود داشته باشد. معمولا پسربچه‌ها به تمیزی لوازم خود کمتر از دخترها اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بهتر است کیف مدرسه‌ها پسربچه‌ها را هر ۲۵ تا ۳۰ روز یک بار و کیف دخترها را هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک بار بشویید.
کیف مدرسه را متناسب با سن و ساختار بدنی دانش آموز انتخاب کنید.
کیف مدرسه نباید به هیچ وجه بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد، این معیار مهمی است که باید رعایت شود. این کیف باید متناسب با دوره آموزشی، سن و ساختار بدنی دانش آموز باشد. علاوه بر این، باید قابل‌استفاده باشد و بتوان به راحتی با آن کار کرد.

8
کوله پشتی با بندهای چرمی و پر شده با پنبه به عنوان کیف مدرسه
یک کیف که بندهای چرمی داشته باشد و این بندها با پنبه پُر شده باشند، برای راحتی کودک ضروری است. فراموش نکنیم که تمام وزن کیف به طور مستقیم روی شانه‌های کودک سنگینی می‌کند. بهترین حالت این است که بندها، کیف را در وضعیت مناسب روی شانه‌ها قرار بدهند و حرکات آن را کم کنند. متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی معتقدند که کیف‌های کوله پشتی مناسب‌تر از انواع دستی و بندی آن است. کوله‌پشتی‌های دوبنده بهترین کیف مدرسه برای بچه‌ها هستند. البته کوله‌پشتی بیشتر به درد بچه‌های ۱۰ سال به بالا می‌خورد.

5
کیف چرخدار به عنوان کیف مدرسه
برای بچه‌های کوچک‌تر و دبستانی می‌توانید کیف‌های چرخ‌دار تهیه کنید که هم حمل ‌ونقلشان آسان باشد و هم فشار زیادی به دلیل حمل کیف پر از کتاب به ستون‌ فقراتشان وارد نشود.
بهتر است کیف مدرسه یک جیب کوچک برای لیوان یا قمقمه داشته باشد.
هرچه تعداد جیب‌های کیف بیشتر باشد، بهتر است زیرا بچه‌ها می‌توانند به‌راحتی لوازم مدرسه خود مانند جامدادی، دفتر، کتاب، کلید، دستمال و دفترچه یادداشتشان را در جیب‌های مختلف کیف بگذارند و برای پیدا کردن آنها سردرگم نشوند. کیفی که دارای چند محفظه است، به گسترش یکنواخت وزن وسایل مدرسه کمک می‌کند.

7
انتخاب کیف مدرسه به سلیقه دانش آموز
درست است که شما به فکر سلامت جسمی و راحتی فرزندتان هستید اما نباید فراموش کنید که او باید در طول یک سال تحصیلی این کیف را با خود حمل کند. بنابراین باید در هنگام انتخاب کیف مدرسه به علایق او نیز توجه کنید. در انتخاب طرح و رنگ او را آزاد بگذارید و اجازه بدهید تا از داشتن کیفش لذت ببرد.

9

مطالب مرتبط

دیدگاه شما