تاریخ ارسال : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت : 9:27 ب.ظ ۱ نظر
Print Friendly, PDF & Email

اغاز برداشت پسته در منطقه سیریز

در منطقه سیریز کشاورزان در روز های اخر فصل تابستان و روزهای اول فصل پاییز برداشت محصول خود را آغاز کردند تا از دست رنج خود در طول سال زحمات زیادی برای آن کشیده اند استفاده نمایند.

در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه کشاورزان با برداشت محصول(پسته)خود یکسال کار و فعالیت خود را به پایان  می رسانند اما این پایان ،پایان کار نیست شروع سالی دیگر که هرچه بهتر آغاز کنند مطمنا پایان را نیز بهتر به سر انجام می رسانند.

طبق آمار و اطلاعات جمع اوری شده از کشاورزان و اهالی منطقه و برخی منابع محلی حدود ۷ هزار هکتار باغ پسته در سیریز وجود دارد که امسال بر اثر عوامل اقلیمی از جمله خشکسالی و کم آبی چاههای کشاورزی و همچنین سرمازدگی و بادزدگی در ماههای گذشته ، برداشت این محصول ۵۰ درصد کمتر از سال گذشته طبق پیش بینی کشاورزان و باغداران این منطقه خواهد بود و این عامل باعث متضرر شدن اکثر کشاورزان می شود که با توجه به اقتصاد تک محصولی  در این منطقه منبع در آمد دیگری ندارند و از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند انتظار می رود برای جبران خسارت وارده به کشاورزان حمایت بیشتری از این قشر زحمت کش بعمل آورند و همچنین با توجه به سنتی بودن فرآوری پسته در این منطقه از کشاورزان در قالب تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند تا فرآوری پسته به صورت مکانیزه صورت گیردکه این محصول از نظر بهداشت و سلامت به درجه مطلوب تر برسد.

در پایان امید است که با عنایت خداوند متعال و نزول برکات آسمانی ،و حمایت مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان ،دلگرمی و امید در کشاورزان ایجاد شود تا سال خوبی در پیش داشته باشند .ان شالله

مطالب مرتبط

  • morning ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۴:۲۶ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام
    آمار جالبی بود
    جالبتر هم میشه اگر بدونیم چه مقدار از پسته های برداشتی از این هفت هزار هکتار مربوط به غیر بومی هایی است که از شیره ی این سیریز بیچاره (تلمبه های آب) تغذیه میکنند و دریغ از یک یه ریالی که بابت . . .

    (1)(1)
  • دیدگاه شما