تاریخ ارسال : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت : 5:45 ب.ظ ۰ نظر
Print Friendly, PDF & Email

حلول هلال محرم در آسمان دل

 

1391

حسین جان!

قدوم تو کربلا را بهشت کرد و خون تو نینوا را با ملکوت اشنا نمود.

نگاه لطف تو را با کائنات هم سودا نمی کنیم،گودال قتلگاهت کعبه آمال ماست و ما از گهواره تا لحد تشنه عنایت توئیم.

باز حلول هلال محرم در آسمان دل انوار اندوه را با بیرق عزا ،شیهه اسب ،صفیر تیر ، صدای سنج به ارمغان آورد و هیئت های مذهبی حول محور حب اهل بیت(ع) در تکریم و تعظیم عاشورایت اقامه عزا نموده اند.

مردم ولایتمدار سیریز از دیر زمان برپایی محفل عزا و سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) را از افتخارات خویش می دانستند و این افتخار ارزشمند نسل به نسل منتقل گردیده و هر سال پویاتر و بالنده تر از سال پیش فرهنگ عاشورای حسینی  را در جای جای این خطه متجلی ساخته است.

عزاداریهای دهه اول محرم در همه مساجد به خصوص مسجد قلعه و حضور گسترده مردم در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) در عصر عاشورا هر سال سنت ارزشمندی است که از گذشتگان به ما رسیده و ما باید در جهت ارتقا ،عظمت و شکوه این سنتها ی پسندیده اقدام نمائیم.

هئیت علمدار از سال ۸۱ با تکیه بر جذب جوانان و نوجوانان ،شیوه ای نوین در برپایی مجلس عزای امام حسین (ع) طراحی کرده تا متناسب با خواست نسل جوان امروز ،معارف عاشورا را به مخاطبین جوان خود منتقل نماید که در این راستا برپایی مجالس هفتگی و دعوت از سخنرانان مجرب در مناسبتهای گوناگون بخشی از رسالت خطیر خود در تعظیم شعائر و اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) و بالا بردن سطح معنویت در میان اعضاء خود قلمداد می کند .بحمدالله و با عنایت خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) تا حدودی در انجام این رسالت خطیر موفق بوده اما ما این اقدامات را کافی نمی دانیم و بدیهی است  در جهت  بهبود برنامه های آتی خود ،آماده شنیدن پیشنهادات ،نظرات و انتقادات سازنده پیشکسوتان این عرصه می باشیم تا همه با هم شور و شعور حسینی را با تکیه بر معرفت حسینی هم خود و هم در مخاطبین خود ارتقا بخشیم.  ان شالله

هیئت علمدار

مطالب مرتبط

دیدگاه شما