تاریخ ارسال : ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت : 5:29 ب.ظ ۶ نظر
Print Friendly, PDF & Email

گفتگویی با یکی از کارآفرینان جوان سیریزی

 در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شد و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.

برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه ای به این موضوع نگاه کرده اند. در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند، ایشان در دیدار با دانشجویان فرمودند:

«اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.»

در همین راستا و با توجه به اهمیت پیاده سازی «اقتصاد مقاومتی» در کشور بر آن شدیم که مصاحبه ای با فعالان این عرصه در دیارمان سیریز  داشته باشیم تا بتوانیم با انتقال تجربیات این افراد موفق، زمینه ای برای الگوبرداری سایرهمشهریان فراهم سازیم.

IMG_6894

احمد ابراهیمی متولد۱۳۶۸ درسیریز، فارغ التحصیل مهندسی تاسیسات می باشد.

وی در خصوص شروع فعالیتش در خصوص «اقتصاد مقاومتی» به خبرنگار افتخاری پرتال اطلاع رسانی سیریز  گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و سفارش های ایشان در خصوص «اقتصاد مقاومتی» و مشاغل خانگی فعالیتم را در چندین مرحله که شامل ساخت دستگاه جوجه کشی، مطالعه برای پرورش بلدرچین ومرغ محلی تخمگذار ومطالعات گسترده ای را پیرامون پرورش شتر مرغ  آغاز کردم.


IMG_6687 IMG_6716ابراهیمی ضمن تشکر از مهندس جعفری سرپرست جهاد کشاورزی سیریز وجناب مهندس زارعی وپرسنل محترم جهاد کشاورزی شهرستان زرند اظهار کرد: باهمکاری وهمایت بی شائبه دوستان تیرماه امسال اقدام به خرید تعداد ۵۵راس شتر مرغ کردم ودر حال حاضر علاوه بر این تعداد ۱۰۰۰ عدد بلدرچین تخم گذارو۲۰۰ عدد مرغ محلی تخم گذاربصورت ازمایشی دارم.

IMG_6670

وی ادامه داد: درحال انجام اقدامات نهایی طراحی وساخت دستگاه جوجه کشی باظرفیتی بالای هزار تخم بلدرچین وکبک  کاملااتوماتیک وابتکاری هستیم که کلیه ی امور نرم افزاری اعم ازطراحی، کامپیوتر و الکترونیکی این دستگاه توسط اقای محمد جعفری سیریزی و امور مکانیکی آن توسط بنده صورت میگیردتا برای تولیدات بیشتر کاملا مستقل باشیم.

این فرد موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی ضمن تشکروقدردانی از جناب سرهنگ زمانی فرماندهی محترم سپاه پاسداران شهرستان زرندگفت : بامساعدت جناب سرهنگ زمانی وهمکاران ایشان با استفاده از تسهیلات پانزده میلیونی اقتصاد مقاومتی اقدام به خرید اسیاب میکسر کردم تا علاوه برتهیه خوراک سطح زیر پرورش خودم نیاز به خوراک دام وطیور سیریز وحومه را باقیمت تمام شده ی کمتری را برطرف کنم وهم زمینه اشتغال تمام وقت خود وپاره وقت سه نفر دیگر رافراهم اوردم .

IMG_6634

ابراهیمی درخصوص مشکلات وسختی های کارش در زمینه ی پرورش شترمرغ افزود:بدلیل نداشتن جای مناسب وپرورش درقالب طرح خانگی متاسفانه تا بحال نزدیک به بیست راس شترمرغ تلفات داشتم.

وی دوره ی پرورش شترمرغ پرواری را هشت ماه ونیزعلت روی اوری به پرورش شترمرغ را صرفه اقتصادی ونیزنیاز جامعه وفواید وعدم دور ریزی اعلام کرد.

ابرهیمی دراخربعدازگلایه مندی ازعدم توجه وبازدید وهمکاری برخی مسئولین سیریز وبا تشکر از پیگیری وحمایات اقای حجت ابراهیمی وبخشداری وفرمانداری محترم گفت: با توجه به بیکاری جوانان توصیه بنده به همشهریانم این است که در بخش اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی در هر زمینه ای که می توانند و در آن تخصص دارند با توکل به خداوند کار را شروع کنند تا بتوانند باری را از روی دوش جامعه بردارند و بتوانند قسمتی از هزینه های خانواده شان را تامین کنند و متوسل به دست رنج خود باشند.

IMG_6765 IMG_6624 IMG_6656

مطالب مرتبط

  • من و تو میشیم ما ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۵:۱۶ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام و خدا قوت به جناب ابراهیمی
    انشاء الله موفق باشید
    البته تولید در ایران مشکلات زیادی دارد اما این را هم میدانیم که هیچ کاری بدون دردسر و مشکل نیست و نخواهد بود.
    برای شما آرزوی پیشرفت روز افزون دارم

    (0)(0)
  • یک علمداری ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۷:۳۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    باعرض سلام با ارزوی موفقعیت برای اقای ابراهیمی و جعفری تمام کارهای اجرایی سیریز دست این علمداری باشه سیریز ما پیشرفت های زیادی خواهد داشت من الله توفیق

    (0)(3)
  • محمدرضا ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۸:۰۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    درود برتو ای جوان سیریزی

    (0)(0)
  • سیریزی ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۳:۲۰ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام.احسنت بر جوان فعال

    (0)(0)
  • ابوالفضل جعفری ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۷:۰۰ ب٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام اقای ابراهیمی لطفا ماروهم راهنمایی کنید که بتوانم یک دامداری برای برطرف کردن گوشت اهالی سیریز راه اندازی کنم

    (2)(0)
  • فاطمه ابراهیمی ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۸:۱۳ ق٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام و خسته نباشید به داداش عزیزم.
    ان شاالله همیشه شاد وموفق و پیروز باشی!

    (1)(2)
  • دیدگاه شما